Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim teorisinin yerini başka teoriler alabilir mi alabilirse de bu yaratılışçı teori olabilir mi?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Evet ve hayır. Günümüzdeki evrim teorisinin yerini başka teori alabilir mi, evet. Bu yaratılışçılık mı olur? Kesinlikle hayır. Evrim bir olgu, bir doğa yasası. Zaten olduğunu gözlemledik, biliyoruz. Dolayısı ile yaratılışçılığın evrimin yerini alması mümkün değildir. Bu olguyu açıklayan bilimsel bilgiler bütünü olan Evrim Teorisi ise bütün deneyleri fosilleri, altyapısı yanlışlanırsa yanlışlanabilir.

Evrim teorisinin bütün olarak yanlışlanması çok zor, ama evrim teorisine de gün geçtikçe yeni bilgiler ekleniyor, yanlışlar varsa düzeltiliyor. Darwin'in de hataları vardı, o günden bu yana bu hataları düzelttik ve bir sürü şey öğrenip evrim olgusunu daha iyi anladık ve anlamaya devam ediyoruz. Birkaç asır sonra belki Evrim Teorisi o kadar evrimleşecek ki şimdiki açıklamalarımız çok ilkel gelecek.

Köklü bir değişim yaşansa bile bugünkü Evrim teorisi de tamamen çöpe gitmez, tıpkı Newton'un kütleçekim teorisi gibi. Peki ne olur? Yaratılışçılık gelebilir mi? Başta söylediğim gibi hayır. Yerini daha kapsamlı başka bir "Evrim Teorisi"ne bırakır. Çünkü Evrim Teorisi evrim olgusunu açıklayan bilimsel bilgiler bütünü. Bugünkü yanlışlansa bile evrim olgu olduğu için bu olguyu yani evrimi açıklayan başka bir Evrim Teorisi olmak zorundadır.

Puan Ver

• Yazar Yok. Evrim Çürütülebilir Mi? Evrim Teorisi Çürütülebilir Mi?. (25 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 25 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Evrim Teorisinin Evrimi. (25 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 25 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Bizler, iki ayağı üzerine doğrulmuş maymunlarız; gökten inmiş melekler değil!”
Robert Ardrey