Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evrim sürecinde virüsler ilk "ne zaman" görülüyor?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip (1)

HIV, insan immün yetmezlik virüsü bilgisayar resmi. Virüsler, dış kaplamalarında, hücrelere girmelerini ve enfekte etmelerini sağlayan benzersiz proteinler geliştirdiler. - RAMON ANDRADE 3DCIENCIA / Getty Images.

İnsanlar gerçekten evrimin zirvesine mi işaret ediyor, yoksa virüs mü? Her geçen gün artan karmaşıklığın bir yolu boyunca evrimleşmiş olsak da, virüsler aerodinamik hale getirildi, bir avuç önemli gen dışında hepsini başarılı bir şekilde birleştirdi , Eylül ayında Science Advances'da yayınlanan araştırmalar gösteriyor. Gustavo Caetano-Anolles ve Illinois Üniversitesi'ndeki meslektaşları, mikrobiyal aile ağacını haritalamanın yeni bir yoluna öncülük ettikten sonra bu sonuca ulaştılar. İlk önce virüsler evrim geçirmediler, buldular. Bunun yerine, virüsler ve bakterilerin her ikisi de eski bir hücresel yaşam formundan indi. Ancak - insanlar gibi - bakteriler daha karmaşık hale gelirken, virüsler daha basit hale geldi. Bugün, virüsler çok küçük ve basittir, kendi başlarına çoğalamazlar. Virüsler, sadece bir konakçı hücre içinde kayabilmeleri ve virüsün yeni kopyalarını oluşturmak için koaksiyel hale getirebilmeleri için ihtiyaç duydukları temel genetik bilgileri taşırlar. İnfluenza virüsü, örneğin, sadece 14 protein kodlayan bir gene sahiptir. Virüsler genellikle çok temel olduğu için, birçok biyolog bir yaşam formu olarak sınıflandırılabileceklerini düşünmüyordu. Ancak on yıldan fazla bir süre önce, virüslere bakış açımız değişmeye başladı. Bakteri gibi görünen ama genetik olarak bakterilerden oldukça farklı olan gizemli bir mikropu inceleyen Fransız bilim adamları, dev bir virüs keşfettiklerini fark ettiler. Bu bakterilere benzeyen “taklit mikrop” veya “mimivirüs” adını verdiler. Ve mimivirüs sadece fiziksel olarak büyük değildi. 1000'den fazla gen taşıdığını gösterdiler - bir virüs için büyük bir genom, bazı bakterilerden sadece birkaç yüz gen daha. O zamandan beri, yaklaşık 1.100 gen paketleyen pandoravirüsler ile birçok dev virüs keşfedildi. İnsanlar gerçekten evrimin zirvesine mi işaret ediyor, yoksa virüs mü? Her geçen gün artan karmaşıklığın bir yolu boyunca evrimleşmiş olsak da, virüsler aerodinamik hale getirildi, bir avuç önemli gen dışında hepsini başarılı bir şekilde birleştirdi , Eylül ayında Science Advances'da yayınlanan araştırmalar gösteriyor. Gustavo Caetano-Anolles ve Illinois Üniversitesi'ndeki meslektaşları, mikrobiyal aile ağacını haritalamanın yeni bir yoluna öncülük ettikten sonra bu sonuca ulaştılar. İlk önce virüsler evrim geçirmediler, buldular. Bunun yerine, virüsler ve bakterilerin her ikisi de eski bir hücresel yaşam formundan indi. Ancak - insanlar gibi - bakteriler daha karmaşık hale gelirken, virüsler daha basit hale geldi. Bugün, virüsler çok küçük ve basittir, kendi başlarına çoğalamazlar. Virüsler, sadece bir konakçı hücre içinde kayabilmeleri ve virüsün yeni kopyalarını oluşturmak için koaksiyel hale getirebilmeleri için ihtiyaç duydukları temel genetik bilgileri taşırlar. İnfluenza virüsü, örneğin, sadece 14 protein kodlayan bir gene sahiptir. Virüsler genellikle çok temel olduğu için, birçok biyolog bir yaşam formu olarak sınıflandırılabileceklerini düşünmüyordu. Ancak on yıldan fazla bir süre önce, virüslere bakış açımız değişmeye başladı. Bakteri gibi görünen ama genetik olarak bakterilerden oldukça farklı olan gizemli bir mikropu inceleyen Fransız bilim adamları, dev bir virüs keşfettiklerini fark ettiler. Bu bakterilere benzeyen “taklit mikrop” veya “mimivirüs” adını verdiler. Ve mimivirüs sadece fiziksel olarak büyük değildi. 1000'den fazla gen taşıdığını gösterdiler - bir virüs için büyük bir genom, bazı bakterilerden sadece birkaç yüz gen daha. O zamandan beri, yaklaşık 1.100 gen paketleyen pandoravirüsler ile birçok dev virüs keşfedildi.

Teşekkür (1)

1. trex

“Gerçekler, görmezden gelindiler diye yok olmazlar.”
Aldous Huxley