Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
Yusuf Aksu
Yusuf Aksu Üye
Evrim gen frekanslarinin değişmesiyse yeni özellikler nasıl kazanılıyor ya da nasıl daha uzun olunabiliyor mesela ya da genom nasıl büyüyor?
Mutasyonsa cevap başka mekanizmalar da var mı?
Bu Reklamı Kapat
Efe Gerenli
Efe Gerenli Evrimsel Biyoloji Meraklısı

O da mutasyonlar ile oluyor,mutasyonlar ve duplikasyonların beraber çalışması ile oluyor,Retrotranspozonlar ve Eşit(homolog) olmayan Kross Over duplikasyonun ana iki kaynağıdır,sonra duplike edilmiş genler kendi nokta mutasyonları ile yepyeni işlevler kazanabilir,dur kodonu yaratan nokta mutasyonlar ile işlevsiz yalancı genler haline gelebilir ya da aynı genin kopyası olarak kalabilirler.Yani gen duplikasyonu ve mutasyonlar yeni işlev sahibi genleri oluşturuyor.Onun dışında indel tipi (insersiyon ve delesyon) mutasyonlar baz çifti sayısını değiştirdiği için genom miktarını etkileyebilir,Genler farklı mRNA ve protein kodlayan DNA zincirleridir,aleller bu genlerin baz dizilimi bakımından farklı varyasyonlarıdır,yani nokta mutasyonlar ile yeni aleller oluşur.Önceki sorularınızdan da anladığım kadarıyla Futuymanın Evrim kitabını okuyorsunuz :),Genetik varyasyon ile ilgili bir bölüm olmalı,orayı tekrar gözden geçirmeniz daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.

Merve Arıcıbaşı PhD Veterinary Sciences

Şu iki örneği de ekleyebiliriz:

_ Ökoryaotların oluşumunda endositobiyozis.

_plasentalıların oluşumunda virüs DNAlarının rolü (virüslerin DNAlarını konakçı hücre DNAsına ekleyebildiğini biliyoruz).

Efe Gerenli
Efe Gerenli Amatör Popülasyon Genetikçisi

Birşeyi eklemeyi unutmuşum,boy uzunluğu gibi özellikler kesintili varyasyonlardır,ölçülebilirdir ve pek çok ara geçiş bulunur(iq,gaga büyüklüğü vb örnekler de niceldir)(genetik varyasyonun çok az bir kısmı niteldir,bu yüzden tek lokus modeli gerçek populasyonlara nadiren taşınabilir)ve nicel genetik(kantitatif genetik) tarafından ele alınır,yani çoklu lokuslarda popülasyon genetiğini uygulamak gerekir,çoklu lokuslarda meydana gelen üstte saydığım mutasyonlar nicel özelliklerin varyasyonunu sağlar.

Sorulara Dön