Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Evrim bu bitki ve tohumların neresinde?

Soruda açıkladığım gibi bitkiler, tohumlar ve diğer tüm yavrulayan ve yumurtlayan hayvanlar yine bu bahar aynı eylemlerini gösteriyorlar ve bir sonraki nesillerine DNA'larına aktararak bu düzeni devam ettiriliyor. Saksımdaki çiçek yine aynı çiçeği açtı. Atom altı parçacıkların kadar her şey aynı... Değişen bir şey yok.
Evrim bu bitki ve tohumların neresinde?
Tüm Reklamları Kapat

Aslında sizin gözlediğiniz olay, mikroevrimdir. İnsanlar, gözle görülür bir değişim olmadığı sürece o değişimin evrim olmadığını düşünmeye meyilli. Ancak evrimin tanımı "gözle görülebilir değişim" değildir. Evrim, popülasyondaki kalıtsal özelliklerin nesiller geçtikçe değişmesidir. Bir bitki tohum ürettiğinde mutasyonlar gibi evrimin çeşitlilik mekanizmalarından dolayı genetiği ata bitkiden çok az da olsa farklıdır. Bu farkı gözle görmeniz çok mümkün değildir.

Ancak daha iyi anlamanız için kendi ailenizi düşünebilirsiniz. Bebeğiniz olduğunda mutasyonlar, crossing-over gibi çeşitlilik mekanizmaları sayesinde bebeğiniz anne ve babasından biraz farklı doğmaktadır. Hala çoğunlukla size benzer ama aynı değildir. Yeni doğan bebeğiniz dahil bütün ailenin genomunu çıkartırsanız bebeğin doğması ile popülasyondaki genetik özelliklerin dağılımı biraz değişmiştir. Yani her nesil geçişinde popülasyonunuz evrimleşmektedir.

Tüm Reklamları Kapat

İşte bitkilerde de olan budur. Bitkilerin genomunu dizilerseniz her nesil geçişinde yeni bitkinin ata bitkiden genetik olarak farklı olduğunu görebilirsiniz. İnsanlar, insanlara alışık olduğu için insanlardaki farkları anlamaya daha meyillidir. Ama bitkiler gibi pek aşina olmadığımız canlı türlerinin mikro düzeydeki evrimini bizim anlayamamamız onların aynı olduklarını, hiç değişmediklerini göstermemektedir.

• Alıntılı Paylaşımları Göster

DNA ve genlerdeki bilgi yaşamın şifresini oluşturan ve bu bilgiyi taşıyan organik temelli kodlardır. Bu kodlama biyometaryal üzerine yazılmıştır. Daha doğrusu bu alfebeyi oluşturan parçalar biyometaryallerden oluşuyor. Bu şekilde canlıdan canlıya aktarılan yaşamın bu bilgileri diğer biyolojik metaryalleri kullanarak kodların taşıdığı bilgiye göre canlıyı inşa ediyor. Yani bu kod bilgileri okunuyor ve kodların ifade ettiği şeyler canlının bedeninde gerekli inşa sürecini sağlıyor. DNA ve genetik metaryal yaşamın kitabıdır ve yaşamın bilgilerini ve formüllerini içerir. Tohum, çekirdek, tane adına ne derseniz deyin bu bilgiyi taşır. Bu bilgi örneğin su ve topraktan alınan gerekli metaryallerle kabuğu yarar ve filizlenir. Dişi ve erkek yolu ile olan üremede de bir çekirdeğin (yumurta) içine giren dölleyici unsurun gerekli filizlenmeyi başlatacak biometaryali enjekte etmesi ile bu süreç benzer bir biçimde başlar. Böylece yaşamın kodlarına göre inşa süreci başlamış olur. Canlılar çevreden topladıklarını bünyelerine katarak büyürler. Vücudumuza giren bütün besinler toprak temellidir. Yani toprakta yetişenlere dayanır. Bu da topraktan alınan minerallerin aslında canlılığın temel yapı taşlarından olduğunu gösterir. Ölünce de toprak aynı mineralleri çözer doğaya katar. Yaşam bu nedenle aslında önce bir toplanma ve sonra dağılma sürecidir. Evrenin kendisi de dağılma halindedir ve dağılma süreci devam ederken canlılık bu sürece bir direnç göstererek var olmaktadır Entopi denen şey de tam budur. Evrenin tamamı açısından devam eden dağılmada toplanan düzenler ve yeniden dağılan düzenler. . Evrim budur özünde.

Sorulara Dön
Duvarın İçinden Geçebilen Oyuncak Nasıl Çalışıyor? | Sihirli Kılıç!
Bu Takviyeyi İçin, Bebekleri Kurtarın!
Evrenin Yaşını Nereden Biliyoruz?
Batarya Gizemi: Modern Piller Nasıl Çalışıyor ve Neden Bu Kadar Az Gidiyor?