Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Evrim, bir doğa yasasıdır demek ile evrim kanunu, evrim olgusu demek aynı şey midir?

Anonim 0
Hatırla
Takip

Bilimde bir "yasa/kanun", doğal bir olguya/fenomene yönelik gözlemdir. Bir şeyin "ne" olduğunu belirlememize yarar: örneğin "bütün cisimler yere düşer", "bütün canlılar farklılaşır" gibi. Bir önceki cümlemizdeki örneklerimizden ilki bilimde "kütleçekim yasası" olarak bildiğimiz konuyu, ikincisi ise basitçe "evrim yasası" olarak bildiğimiz konuyu basitçe izah eder. Bunlar yasalardır ve Evren'imizin yapısı/dokusu değişmediği müddetçe bu şekilde var olurlar. Yani evet, aynıdır. "Evrim bir doğa yasasıdır." cümlesi evrim kanununu söylemek için farklı bir yoldur sadece.

Teşekkür

Bilimde doğa yasalarına kanun deriz. Yani evrimin bir doğa yasası olduğunu belirtmek ile evrim kanunu aynı anlama gelmektedir. Olgu kelimesi ise doğru olduğu kabul edilen şeylerdir. Bu sebeple evrim bir olgudur.

Sorulara Dön