Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim ağacı'nı oluşturan ilk bakteriler sadece bir bölgede mi oluşmuştur, yoksa aynı zamanda farklı bölgelerde de oluşum göstermiş midir?

Gördüğüm ve takip ettiğim kadarıyla bilim insanları da henüz ortak bir görüşte değiller. Sizce nasıldır?

Bu soru, oldukça güzel bir soru ve dediğiniz gibi bilim insanlarının sürekli aklını kurcalayan sorulardan da biri. Eldeki veriler, bize bazı tahminlerde bulunmamız konusunda yardımcı oluyor. Tahminlerimize göre, okyanus tabanlarında, birden fazla noktada canlılığın oluşmaması için bir sebep yok. Ancak Dünya üzerindeki canlılığın, tek bir grup canlıdan evrimleştiğinden de eminiz. Bu durumda, farklı noktalarda canlılık başlamış olsa bile, tek bir grubun üstün geldiği söylenebilir, evrimsel mücadele içerisinde. Bir ihtimal de, canlılığın tek bir noktada başlamış olmasıdır. Zira canlılığın başladığı bölgeler, her ne kadar aşırı bir karmaşıklığa ya da özelliğe sahip olmasa da, bazı kimyasalların ortamda bulunmaması canlılığa giden süreci köreltmiş olabilir.

Puan Ver