Sorulara Dön

Evrenin zifiri karanlık yerlerini neden dev yıldızlar aydınlatamıyor?

Işık enerjisi yol katettikçe azalıp bitiyor mu?
131 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Cevap
Shorugami .
Shorugami . Sorgulayıcı

İnsan gözünün görüğü ışık tayfı 380 nm ile 760 nm arasıdır. Bunun dışındaki dalga boylarını göremeyiz ancak ürettiğimiz teknoloji ile bu dalga boylarını ölçebiliyoruz.

Dalga boyları.
TÜBİTAK

Şimdi soruna gelelim neden evren zifiri karanlık? Neden yıldızlar aydınlatamıyor? Aslında cevabı çok basit. Yıldızlar bizden çok uzaktalar öyle ki en yakın yıldız olan Alpha Centauri'nin bize olan uzaklığı 4.3 milyon ışık yılıdır. Yıldızların yaydığı ışık bize gelene kadar dalga boyları artar çünkü evren genişliyor ve yıldılar bizden uzaklaşıyor. Zamanla kırmızıya kayar buna da Doppler Etkisi denir. İnsanların gördüğü dalga boyundan çıkar ve biz onları göremeyiz. Aslında şuan evren sandığımız kadar da zifiri karanlık değil. Biz ışığın değişen dalga boyunu göremiyoruz. Bir diğer etmen ise ışığın bir cisme çarpıp yansıması gerekir ki biz o ışığı görelim. Evrenin de büyük oranda "boş" (Şuan kabul gören uzayın aslında boş olmadığı ve her yerinde karanlık madde ile karanlık enerji olduğudur. %73 karanlık enerji, %23 karanlık madde ve %5 atomlar.) olduğu düşünülecek olursa bu durum iyi anlaşılacaktır.

108 görüntülenme