Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrenin genişlediğini biliyoruz fakat bu genişleme neden atomlarda olmuyor?

Atomlardaki parçacıkların belli oranda genişlediğini düşünelim bu durumda algıladığımız ölçek miktarında değişme olmaz her şey düzenli olarak genişliyorsa mesafe kavramı da ona oranla genişleyecektir buda bize gayet normal gelecektir. Bu durumda atomlarda genişleme olmadığını neye göre anlarız?

Cevap Hayır. Genişleyen şey galaksi ölçeğindedir. Yani galaksiler birbirinden uzaklaşmaktadır.

Atomun yarıçapı olan Bohr yarıçapı kuantum ölçeğinde tanımlıdır ve değişemez. Böyle birşey olursa atomun yapısı bozulur. Evren genişledikçe de atoma etki eden dış kuvvetler azalacağından atomun bozunması için bir sebep kalmaz.

Bohr yarıçapı her zaman bir nanometrenin aynı kesri veya bir miktar ışığın (belirli bir spektral çizginin) dalga boyunun aynı kesri boyutunda olacaktır.

Evren genişlediğinden ve boyut büyüdüğü için, kelimenin tam anlamıyla "daha fazla yer" olduğu için "aynı" madde sadece daha fazla hacimde bulunacaktır ve evrenin göreli yoğunluğu azalacaktır. Günümüzde atomun yapısını değiştiren böyle bir durum henüz gözlenmemiştir.

Bunların dışında "Boltzmann Beyinleri" olarak bilinen teorik entropik kıyamet teorisine göre 10 üzeri 10.000 yıl kadar sonra evrendeki tüm atomlar da tamamen bozunmuş olacak ve tüm enerjilerini yitirecektir. Evrende bilgiden başka bir şey kalmayacak ve evren saf bilinç durumuna erişecektir. Fakat bu durum hayal gücümüzün ötesinde ve çok çok uzak bir gelecekte gerçekleşmesi muhtemel bir senaryodan başka bir şey değildir.

Puan Ver

1. physics.stackexchange.com Atomlar evrenle genişler mi ?

Bunun nedeni

1-Makro olcekte elektromanyetik ve nukleer gucun baskin olmasi

2-Yildiz sistemleri,galaksilerde kutlecekimin baskin olmasi

3-Tum evreni gozonune aldigimizda, genislemenin baskin olmasidir.

Atom ilk kategoride oldugu icin durum bundan ibaret.

Puan Ver

“Sizi absürt şeylere inandıranlar, size iğrençlikler yaptırabilirler.”
Voltaire