Sorulara Dön
Astronomi & Kozmoloji

Evrene dışarıdan bakan birisi, herhangi bir cisme baktığında baktığı cismin dünya olma ihtimali nedir?

Kainat içinde ne kadar küçük ve önemsiz olduğumuzu bir kez daha hatırlatmak istedim kendime.

Bizim dünyamızda olsa başka dünya da olsa bir insan gözüyle görmek imkansızdır çünkü yüzbinlerce galaksinin içindeki fazla büyük olmayan bir samanyolu galaksisinin orion kolundaki (orta veya küçük) unuttum özür dilerim. Bir yıldız sisteminin en küçük 4.gezegeniyiz hatta biraz daha küçültelim kendimizi o dünyanın içindeki bir nokta bile değiliz. Gözlemlenebilir evren normal evrenin küçük bir kısmı ve evren daha hızlı genişiliyor.

Sana bu duyguyu yaşattırdıysam ne mutlu bana

Samanyoluna bakan birinin dunyayi farketmesinden, Korona pozitif birini disardan bakip virusu gorup bu kisiye hasta teshisi koymasi daha kolaydir. En azindan virusun etkilerini gorebilirsin. Bu birde orta halli bir galaksi olan samanyolu icin gecerli hele birde icinde trilyonlarca galaksi olan bir evrende dunyanin farkedilmesi ???

Virusu gormeden vucuttaki etkilerinden hasta teshisi koyabilirsiniz fakat bizim ilk radyosinyallerimiz bile galaximizin icinde hala mahallede sayilacak, ihmal edilebilecek mesafesini ancak kat edebilmisken dunyanin izlerinin bile farkedilmesi hayal gucunu zorlar. Farketmemiz gereken gercekdende dunya evrende dikkate bile alinmayacak bir seydir. Biz icinde oldugumuzdan bizim icin onemli okadar.

Sorulara Dön