Puan Ver
Puan Ver

Evrende farklı bir kütleçekim kuvveti var mıdır?

Uzay zaman bükülmesini gergin bir bezin üstüne atılan toplar ile görselleștiriyorlar fakat bunu yerçekimsiz bir ortamda yaparsak bezde herhangi bir bükülme olmaz. Evrenin kendine has bir kütleçekimi var mıdır?

O gösterimler olayı anlamamız için yapılan bir analojiden ibarettir. Uzaya farklı bir kütle çekimi yoktur. Kütle çekimini 3 boyutlu olarak şöyle düşünebilirsiniz.

Suyun altındasınız ve sizin çevrenizde olan su biraz uzağınızda olan sudan daha yoğun. Kütle çekimi cevrenizdeki suyun yoğunluğunu değiştiriyor. Böylece cisimler de çok yoğun olana doğru geliyor gibi düşünebilirsiniz.

Yani gerçekte kütleçekimi, kütlesi olan parçacığın kütlesine göre sizin 3 boyutlu çevrenizde uzayı biraz daha fazla büker (bezdeki örneğin 3 boyutlusu ). Başka bir cisim yaklaştığında ikisinin eğimli hacimleri birleşmeye başlar ve birbirlerine doğru hareket ederler. Çünkü bu durumda potansiyel enerjileri daha azdır.

Olayın 3 boyutlu gösterimi için aşağıdaki resmi inceleyebilirsiniz.

3D Çekim Alanı

“Doğrunun peşinden aşkla gidin; ancak hatayı da affedin.”
Voltaire