Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evren hakkında her şeyi biliyor muyuz şuanda olmaz dediğimiz bazı şeylerin ilerde olma ihtimali var mı mesela ışık hızı geçilemez?

Malesef evren hakkında her şeyi bilmiyoruz. Örneğin karanlık madde, sicim teorisi, süpersimetri, standart modeldeki parçacıklar vb. konular hakkında yeterince bilgi sahibi değiliz.

Işık hızı konusunda da şuanlık evrenin limit hızı olduğunu söylüyoruz ancak hipotetik olarak bu hızı geçebileceğimizi de gösterebiliriz. Örneğin negatif kütleye sahip olan takyon parçacıkları ışık hızından hızlı seyehat ederler. Fakat bu şuanki geçerli olan fizik yasalarına aykırıdır ve gözlemlenmemeştir.

Fakat bundan 100-200 yıl sonra ne olacağını bilemeyiz, belki de her şeyi değiştirecek teoriler veya bulgular ortaya atılabilir.

Puan Ver

Her zaman bilemeyeceğimiz şeyler olacak. Bizden milyarlarca yıl sonra gene Dünyadaki (insanlık tekrarlarca yok olup tekrar doğmuştur ) bir insanı düşün. Bu insan, uzay cisimleri birbirinden öylesine uzaklaşmıştır ki insan sadece kendi gezegenini görür başka hiçbir şey görmez çünkü ışığın bile gelirken parlaklığını ve gücünün yitirir. Bu insan başka bir galaksi veya dünya düşünemez, düşünse bile bunu asla kanıtlayamaz. Çünkü uzay cisimleri hakkında bilgimiz bizim onları görmemizden ileri gelir, teorik değillerdir. Bunun gibi de bizim de bulunduğumuz koşullar sebebiyle asla bilmeyeceğimiz şeyler olabilir. Bir örnek daha verirsek bazı sabitler değişiyor. Mesela Hubble Sabiti. Uzaydaki birtakım işlemler de bu sabit üzerinden yapıldığından da bir şeyi tam olarak anlayamamız mümkün.

Puan Ver

“Bazı insanlar, özellikle de erkekler, bilimin kadınlar için iyi bir kariyer tercihi olmadığını söylediler. Bu, beni başarılı olmak konusunda daha da azimli kıldı.”
Francoise Barre