Puan Ver
Puan Ver

Evren düz ise neden kozmik artalan ışınım küre şeklinde gözüküyor?

Sonra Cevapla
Takip Et
Öncelikle dostum evrenin şekli hakkında kesin bir sonuca vardığımız söylenemez. Ama yapılan çalışmalar gösteriyor ki gözlemleyebildiğimiz evren büyük bir ihtimalle düz. Şimdi soruna gelecek olursam dostum kozmik artalan ışınımı küre şeklinde gözükmüyor. Zaten evrenin düz olma ihtimalinide kozmik artalan ışınımı üzerinde yaptığımız deney ve gözlemler doğrultusunda bulduk.  Sanıyorum ki ortada bir yanlış anlaşılma söz konusu. Kendine iyi bak dostum iyi okumalar.
Favorilerime Ekle

1. Evrim Ağacı: Evren sonsuz mu? Dostum bu makaleyi okuyup söylediklerimi daha iyi kavraya bilirsin.

Kozmik mikrodalga arkaplan ışıması (CMBR) dış bükey bir harita üzerinde gösterildiği için, oval olarak resmedilir. Gezegenimiz de samanyolu içinde olduğu için, CBM haritalarında boydan boya bulunan samanyolu haritadan çıkartılır.  Bu durumda harita, bütün evreni kaplıyormuş gibi bir izlenim verebilir.

Favorilerime Ekle

“Demokrasilerde aslen bulunması gereken özgürlük ve eşitliğe ulaşmanın en iyi yolu, tüm kişilerin devletin olanaklarını en üst düzeyde paylaşabilmesidir.”