Puan Ver
Puan Ver

E=mc² nin önemi ve diğer enerji bağıntılarından farklı olarak bize gösterdiği bilimsel gerçeklik nedir?

Eğer ki bu formülün önemi "enerji ve kütlenin birbirine eşitliği" ise aynı mantıkla bu formülden çok daha önce gösterilmiş kinetik enerji ve potansiyel enerji formüllerine bakarak bu sonuca varılamaz mıydı?? Demem o ki bu formül bize tam olarak neyi gösteriyor

Modern fizikten önce enerji ve madde birbirinden ayrı şeyler olarak ele alınırdı. Fakat Einstein'ın ortaya koyduğu bu denklem bize madde ve enerjinin aslına aynı şey olabildikleri ve birbirine dönüşebildiklerini gösterir. Bunun en güzel örnekleri CERN'de LHC'de yapılan deneyler örnek gösterilebilir. Yüksek hızlarda özellikle de küçük parçacıklarda bu etki kendini çok net bir şekilde belli eder. Fakat bu denklem durağan cisimler için geçerlidir. Denklemin orijinali,

E^2=(mc^2)^2 + (pc)^2

şeklindedir.

Bu denklem durağan halde kütlesi olmayan fotonların nasıl enerjisi olduğunu da açıklar. Fotonların enerjisi p'den kaynaklanır. Bunu foton için h/λ ile bulabiliriz.

h = Planck Sabiti,  λ= Dalga Boyu

1. Evrim Ağacı Kütle-enerji

“Bir yenilgi nedir? Eğitimden, daha iyiye doğru bir ilk adımdan başka bir şey değildir.”
Wendell Phillips