Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Elektronların spini değişebilir mi? Değişemiyorsa neden?

Elektronların spini 1/2 veya - 1/2 oluyor. Tamam fakat bu değerler sonradan değişemez mi?

Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip

Spin, temel parçacıkların içsel bir özelliğidir. Temel parçacıkların spinleri dış koşullara göre değişmez. Parçacıklara dair yapılmış olan kuantum mekaniksel çözümlerle ortaya çıkarılmış ve çeşitli deneylerle doğrulanmıştır.

"temel parçacıkların spini neden değişmiyor" sorusunun yanıtı ile "temel parçacıkların yükleri neden değişmiyor" sorusunun yanıtı aynıdır: çünkü doğa böyle. Her ne kadar "kaçamak" bir cevap gibi görünse de elektronun da spini de bu yüzden değişmez.

Konu ile ilgili Evrim ağacı'nda güzel yazılar var, inceleyebilirsiniz.

Teşekkür (2)

• Yazar Yok. Evrim Ağacı - Elektronlarda Spin (Dönme) Kavramı Nedir? Nasıl Keşfedilmiştir?. (16 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 16 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Evrim Ağacı - Spin Ve Kimlik Çatışması: Evren'Deki Elektronların Her Birine Özel Bir Kimlik Numarası Atamak Mümkün Mü?. (16 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 16 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Evrim Ağacı - Spin Nedir Sorusu . (16 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 16 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Değişim olmaksızın ilerleme olmaz. Dolayısıyla fikirlerini değiştiremeyenler, hiçbir şeyi değiştiremezler.”