Puan Ver
Puan Ver

Diyelim ki kuranda geçen kıyamet olayı doğru. Evrenin yok olması gibi bir şey söz konusu mudur?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Acı ama gerçek.

Evrenin sonu olduğu gayet bilimsel bir gerçektir.Bu konu ile ilgili birkaç fikir ortaya atılmıştır.

1-Büyük Çöküş(Çürütülmüştür):Bu teori ortaya atıldığı zaman bilim insanları kütleçekim yasasından dolayı evrenin genişlemesinin gitgide yavaşlayıp sonunda tersine döneceğini ve her şeyin birbirine çarpıp yok olacağını savunmuşlar hatta bazı bilim insanları bu patlamanın yeni bir "Büyük Patlama" etkisi yaratacağını düşünmüşlerdir.Fakat karanlık enerjinin keşfi ile evrenin genişleme hızının sürekli arttığının anlaşılması teoriyi çürütmüştür.

2-Büyük Yırtılma:Eğer evren sonsuza kadar genişlerse evrenin genişlemesini sağlayan karanlık enerjinin şiddeti yüzünden evrendeki her şey atomlar moleküller vs. bütünlüğünü koruyamayarak yok olacak.

3-Büyük Donma(Büyük Soğuma):Evren o kadar genişleyecek ki hiçbir yıldızın ışığı birbirine ulaşamayacak ardından evrende yıldızların kullanacağı yakıt olarak kullanacağı tüm atomlar tükeneceği için her şey donacak ve evren karanlığa gömülecek.

Favorilerime Ekle