Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Charles Darwin'nin dört önermesinden biri veya birkaçı işlemiyor olsaydı ne olurdu?

302 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Görkem Öge
Kozmoloji meraklısı.

Darwin'in Evrim Kuramı'nın herhangi bir kısmına aykırı bulgular elde edilseydi kuram yenilenir, içeriği değiştirilirdi. Elde edilen bulgulara ait başka bir hipotez yapılır, o hipotezi test eden yeni araştırmalar yapılır, hipotezin yeni hali sınanırdı. Neticede canlıların çevre şartlarına uyum sağlar biçimde değiştiği bir gerçek. Bu gerçeği açıklayan başka dinamiklerin, henüz anlaşılamayan dinamiklerin söz konusu olduğu sonucuna varılır ve bunlar anlaşılmaya çalışılırdı.

Tabi bugüne kadar Evrim Kuramı üzerine şüphe duyacağımız hiç bir bulgu elde edilmediği için ortada bir yenileme, güncelleme ve değişim yok. Çünkü elimizde böyle bir bulgu yok.

• Mantık Hatası Bildir

Soruyu sorduktan sonra açıklama kısmına 4 önermenin neler olduğunu yazabilirdiniz. Ama bir kaynaktan şunu buldum:

Darwin'in doğal seleksiyon yoluyla evrim teorisinin altında yatan dört önerme şunlardır: (1) hayatta kalabileceğinden daha fazla birey üretilir; (2) bu nedenle varoluş mücadelesi vardır; (3) bir tür içindeki bireyler çeşitlilik gösterir; ve (4) yavrular, ebeveynlerinin karakterlerini miras alma eğilimindedir. [1]

Tüm Reklamları Kapat

Öncelikle bunun "doğal seçilim yolu ile olan evrim" için geçerli olduğunu belirtelim. Çünkü evrim doğal seçilimden ibaret değildir. Genetik sürüklenme ile de evrim olabileceğinden evrim için seçilim zorunlu değildir.

Birinci ve ikinci önermeler işlemese "doğal seçilim ile olan evrim" olmazdı ama evrim yine de devam ederdi.

Tüm Reklamları Kapat

Üçüncü önermedeki bir tür içinde diyerek "popülasyon"u belirtmesi ve çeşitlilik, dördüncü önermedeki kalıtsallık evrim için zorunludur.

Yani birinci ve ikinci önerme sağlanmazsa "doğal seçilim ile olan evrim" işlemese de genetik sürüklenme evrim devam eder. Üçüncü ve dördüncü önerme olmazsa evrim kesinlikle yaşanamaz.

126 görüntülenme

1. Open.edu. 10.4 Summary. (2 Aralık 2020). Alındığı Tarih: 2 Aralık 2020. Alındığı Yer: Open.edu | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?