Puan Ver
Puan Ver

Bütün evren bir "şeyin" atom parçası olabilir mi?

Evet soru biraz saçma gelebilir ama biz de bir şeyin atom parçacığı olabilir miyiz? Doğrusu, güneş sistemimizin atom ile benzerlik göstermesi bu soruya daha çok inanmamı sağlıyor. :)

Öncelikle şunu anlamak gerekiyor: Bütün boyutlar, kendisinin üstündeki boyutu oluşturan yapılar, aynı zamanda kendisinin altında bulunan boyuta ait yapılardan oluşmaktalar kendileri de.

Yani boyuta bağlı bir döngüsel bütünlük - hiyerarji söz konusu. Ve bunun bir sonu yok gibi görünüyor.

Atom altı parçacıkların atomu oluşturması,

Atomların molekkülleri oluşturması,

Moleküllerin maddeyi, maddenin küreleri, kürelerin galaksi, evren diye kabaca gidersek, bunun devam edebileceği görüşü çok da mantıksız görünmemekte. Bir çok insan merkezli bakıyoruz. O nedenle mikro alem ve makro alem tanımlarımız tamamen bizim merkez olmamız koşuluna göre yapılmış tanımlar.

Ancak bağırsağımızda yaşayan bir mikroorganizmanın bağırsak boşluğunu SONSUZ olarak algılaması gibi bizim de sonsuz - sonsuza yakın olarak düşündüğümüz uzayın başka bir bütüne ait bir parça olup olmadığı konusunda kesin konuşamayız.

“Bir hükümet, içindekiler ne kadar iyiyse o kadar iyidir.”
Drew Pearson