Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bir parçacık higgs alanı ile tekrar etkileşime girebilir mi?

Higgs maddeye kütle kazandıran parçacık fakat zaten kütlesi olan bir parçacığa nasıl bir etkisi olur? Kütle artışı sağlar mı? Ya da herhangi bir etkileşim yaşanmaz mı?

Elbette zaten higgs alanı bütün evreni kaplayan bir alandır. Evrenin etrafını kaplayan bu enerji alanını her parçacık farklı şekilde higgs alanından geçer. Bazıları fazla bazıları az. Mesela üst kuark ve elektronlar aynı hacme sahip parçacıklardır. Ama üst kuark elektrondan 350.000 kat daha ağırdır. Yani üst kuark daha fazla higgs alanından geçmiştir. Konuya dönelim kuarklar ve leptonlar bir daha etkileşimlere girerek proton ve nötronlar oluşturmuş. Onlarda bir daha etkileşime girerek atomlar oluşmuştur. Yani sorunun cevabı evet etkileşime girerler.Sana bir bilgi daha higgs alanıyla etkileşime girmeyen fotonlar kütlesiz olduğu için etkileşime girmez. Fotonlar ise ışığın temel birimidir