Puan Ver
Puan Ver

Bir kaç milyar yıl sonra çarpışacağımız andromeda galaksisi ile çarpışma nedenimiz nedir?

O mu bize doğru geliyor yoksa biz mi ona doğru hareket ediyoruz? Galaksinin hareket etmesinin sebebi ne?

Kütle çekimidir.

İki cisim birbirine yaklaşınca kütle çekimi birbirlerini etkiler. Cisim ne kadar büyük veya yoğunsa kütle çekimi o kadar uzağa etki eder. Andromeda ve Samanyolu büyük kütleli dev galaksilerdir. Galaksiler de uzay boşluğunda sabit durmuyor. Supercluster denilen galaksi kümeleri oluşturuyorlar. Hem Andromeda hem Samanyolunun, yaklaşık 100 bin galaksiden oluşan ve 520 milyon ışık yılı uzunluğundaki Virgo Süper Kümesine doğru çekildiğini düşünüyoruz ama ne yazık ki çarpışma rotasındayız.

Gözlemlediğimiz çoğu galaksi bizden hızla uzaklaşmaktadır veya göreceli olarak biz onlardan uzaklaşmaktayız. Bu da "onlar mı bize doğru geliyor biz mi onlara doğru gidiyoruz" sorunuzun cevabı oluyor.

“Evrimin ışığındaki biyoloji, belki de entelektüel olarak en tatmin edici ve ilham verici bilimdir.”
Theodosius Dobzhansky