Sorulara Dön

Başlangıç düzeyindekilere tavsiye edeceğiniz bilim kitapları nelerdir?

5,030 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Atakan Deren
Bu konuyu daha önce araştırmıştım

Öncelikle selamlar, benim bilimsel kitap okumaya yeni başlamış bir kişiye okuması için önerdiğim ilk kitap Carl Sagan'ın "Karanlık Bir Dünya'da Bilimin Mum Işığı" adlı kitabıdır. Bu kitap sayesinde kendinize bilimsel düşünce tarzı kazandırabilirsiniz. Sonrasında (eğer evrime girmek isterseniz) Çağrı Mert Bakırcı'nın "Evrim Kuramı ve Mekanizmaları"nı okumanızı öneririm. Çünkü; o kitap benim gözümde gerçek manada evrimsel biyoloji konusunda yazılmış en iyi kitaplardan biridir. Bu ikisini okuduktan sonra ise Carl Sagan'ın diğer kitapları ile devam etmenizi öneririm. Her bir kitap bittikten sonra aralarına Stephen Hawking'i de yerleştirirseniz, size çok yarayacağını düşünüyorum. Ayrıca "Safsatalar" hakkındaki kitaplara da bir göz gezdirseniz sizin için harika olur. Bu sayede hem bilim hakkında birkaç şey öğrenmiş, hem de "safsatalar"ı öğrenmiş olmanız sonucunda doğru bilgiye ulaşma şansınızı arttırmış olursunuz. Bilimle kalın! 🙃

Göktuğ Çağlar
Kimyagerim, Felsefe ve Bilim Yakın Dostlarımdır

1-Alfa Yayınları Bilim Kitabı (Ansiklopedi şeklinde,kronolojik olarak buluşları ve bilim insanlarını tanıtır)

2-Alfa Yayınları Bilim Nasıl Çalışır (Ansiklopedi şeklinde, bilimsel olayları ve bilimin yöntemini, çalışmasını açıklar)

Tüm Reklamları Kapat

3-Celal Şengör Bilgiyle Sohbet (Bilim camiasını tanıtır,avrupa,türkiye,antik yunan ve orta çağda bilimi anlatır ayrıca genel kültür katar)

4-Kerem Cankoçak 50 Soruda Maddenin Evrimi (50 soru ve cevaptan oluşan,baştan sona bilimsel bir temel oturtan bir kitaptır,yazarı CERN de görev yapan sağlam bir fizikçidir)

5-Kitap dışında 3 önerim daha var ; 1-Celal Şengör Teke tek bilim programları,2-Bebar Bilim youtube kanalı,3-Flu Tv youtube kanalı Erkcan Özcan(CERN de çalışmış iyi bir fizikçi ve öğreticidir) Olmaz öyle saçma bilim programı.

Sorulara Dön
"Güneş Tanrıçası": Var Olmaması Gereken Bir Parçacık Daha Keşfedildi!
Meksikalı Uzaylılar Gerçek mi?
Bir Odaya Neden Girdiğinizi Neden Unutuyorsunuz?
Hazırlıklı Olmak Depremin Sonucunu Gerçekten Değiştirir mi?
Cinayetin Bilimi: Canavar Komşum Nasıl Yakalandı?