Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

Baslangic düzeyindekilere Bilim kitap tavsiyesi verebilri misiniz?

255 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Cevap
Atakan Deren
Atakan Deren Bu konuyu daha önce araştırmıştım

Öncelikle selamlar, benim bilimsel kitap okumaya yeni başlamış bir kişiye okuması için önerdiğim ilk kitap Carl Sagan'ın "Karanlık Bir Dünya'da Bilimin Mum Işığı" adlı kitabıdır. Bu kitap sayesinde kendinize bilimsel düşünce tarzını kazandırabilirsiniz. Sonra ise (eğer evrime girmek isterseniz) Çağrı Mert Bakırcı'nın "Evrim Kuramı ve Mekanizmaları" 'nı okumanızı öneririm. Çünkü; o kitap benim gözümde gerçek manada evrimsel biyoloji konusunda yazılmış en iyi kitaplardan biridir. Bu ikisini okuduktan sonra ise Carl Sagan'ın diğer kitapları ile devam etmenizi öneririm. Eğer her kitap bittikten sonra kitap aralarına Stephan Hawking'i de yerleştirirseniz, size çok yarayacağını düşünüyorum. Ayrıca "Safsatalar" hakkında ki kitaplara da bir göz gezdirseniz sizin için harika olur. Bu sayede hem bilim hakkında birkaç şey öğrenmiş, hem de safsatalar'ı öğrenmeniz sonucunda doğru bilgiye ulaşma şansınızı arttırmış olursunuz. Bilimle kalın! 🙃

140 görüntülenme
Cevap
Göktuğ Çağlar
Göktuğ Çağlar Kimyagerim, Felsefe ve Bilim Yakın Dostlarımdır

1-Alfa Yayınları Bilim Kitabı (Ansiklopedi şeklinde,kronolojik olarak buluşları ve bilim insanlarını tanıtır)

2-Alfa Yayınları Bilim Nasıl Çalışır (Ansiklopedi şeklinde, bilimsel olayları ve bilimin yöntemini, çalışmasını açıklar)

Bu Reklamı Kapat

3-Celal Şengör Bilgiyle Sohbet (Bilim camiasını tanıtır,avrupa,türkiye,antik yunan ve orta çağda bilimi anlatır ayrıca genel kültür katar)

4-Kerem Cankoçak 50 Soruda Maddenin Evrimi (50 soru ve cevaptan oluşan,baştan sona bilimsel bir temel oturtan bir kitaptır,yazarı CERN de görev yapan sağlam bir fizikçidir)

5-Kitap dışında 3 önerim daha var ; 1-Celal Şengör Teke tek bilim programları,2-Bebar Bilim youtube kanalı,3-Flu Tv youtube kanalı Erkcan Özcan(CERN de çalışmış iyi bir fizikçi ve öğreticidir) Olmaz öyle saçma bilim programı.

195 görüntülenme