Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Atomların ve bileşiklerin bir araya gelerek nasıl karar verebilen bir canlıya dönüştüğünü evrim teorisi açıklar mı?

Atomlar ve bileşikler karar verebilicek varlıklar değillerdir. Bahsettiğim karar verme bir bilinç değil. Bu atomlar bir araya gelip hücreye hareket etmesi gerektiğini, beslenmesi gerektiği veya bölünmesi gerektiği iradesine nasıl sahip olabiliyorlar? Büyük bir atom topluluğu içinde bazı atomlar toplulukları nasıl komut verebilir hale geliyor

Merhabalar Ahmet faruk:

bu konuyu evrim agacı nın bir makalesinde guzelce anlattılar aşşagıya linki bırakıyorum.

Kısaca özetlemek gerekirse canlı-cansız diye birşey yoktur. Cevrende gordugun hersey aslında atomların kimyasal tepkimesinden olusur. Bunlar çok kordineli bir şekilde gerceklesince insan vucudu, hayvan, bitki yada makine olur.

Evrim teorisi, bir canlı populasyonunun nesiller içindeki gen deişimidir. Canlılık nasıl basladı sorusuna cvp vermez mevcut canlılar nasıl evrildi sorusuna cvp verir. Abiyogenez adlı bilim dalı canlı nasıl olustu sorusuna cvp vermeye calısır.

1. Link

“Yedi defa düşsen, sekizinci defa ayağa kalk.”
Japon Atasözü