Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Atomdaki yüklü parçacıklar, enerjinin korunumu yasasını ihlal eder mi?

Tek bir atom düşünüldüğünde; sisteme dışarıdan bir kuvvet girmediği halde elektronların sürekli olarak protonların etrafında hareket etmesi, enerjinin korunumu yasasını ihlal etmez mi? Eğer atom bu kanunu ihlal etmiyorsa, atom da ki elektronların belli bir süre sonra durması gerekmez mi?

Hayır etmiyorlar, Önce makro ölçekten örneklerle başlayalım ki bazı temel şeyler açıklanmış olsun.

Temel olarak evrende korunan tek şey enerji değil, açısal momentum da korunuyor. Dolayısı ile her hangi bir cismin başka bir cismin yörüngesinde dönmesi bundan.

Kaldı ki yine her hangi bir cisim bu dönüşünü yaparken onu durduracak bir çarpma, sürtünme vs etkisi olmadığı sürece eylemsizlik prensibi gereği uzay zamanın bükülen noktalarında sürekli döner. Ekstra bir enerjiye ihtiyaç yok.

Ancak mikro ölçekte, yani parçacık dünyasında durumlar biraz farklı(yine de enerji korunuyor ama). Elektronla çekirdeğin etrafında klasik anlamda yörünge şeklinde değil bir olasılık bulutu şeklinde dönüyorlar. Bunu da belirtmek gerekir. Ve bu dönüşleri yine büyük patlamadan itibaren parçacıkların oluştuğu andan beri var olan bir yapı. Bu dönüşleri için sistem dışından bir enerjiye ihtiyaçları yok.

Puan Ver

“İnsanlarda bulunan ahlaki değerlerin birçoğu diğer hayvanlarda da bulunmaktadır.”