Puan Ver
Puan Ver

Acaba evrim sürecinde bitkilerden hayvanlara evrim yolu mümkün müdür?

Cansızlıktan canlılığa evrimi biliyoruz. Ama benim aklıma takılan bitkisel bir varlığın hayvana veya başka bir türe evrimi gerçekleşmiş midir veya gerçekleşme imkanı var mıdır? Et yiyen bitkileri biliyoruz acaba o bitkiler ara geçiş kabul edilebilir mi?

Ömer Nuri Say 0

Gercekleşme ihtimali cok düşük . bunu anlamak icin ilk önce hayvan ve bitki hücresi arasındaki farkları tanımamız lazım .

HAYVAN HÜCRESİ : hücre ceperi bulunmaz , kofullar cok ve kücüktür , lizozom ve sentrozom bulunur , anket organeli bulunur. hayvan hücresinin bölünme sırasında bitki hücresinden belirli farkları vardır.

BİTKİ HÜCRESİ :hücre ceperi bulunur. kofullar az ve büyüktür , lozozom ve sentrozom bulunmaz . anket yapmaz. bite enerji etme farklılıkları var tabii .

bitki hücresi fotosentez yaparken hayvan hücresi gerekli besinini dışarıdan alır. tüm bu farkların ortak bir noktada toplanması ve bu toplanma icin uygun cevre koşullarının sağlanma olasılığı cok düşük.ihtimalin düşük olması hic gercekleşmeyecek anlamına gelmiyor.

tabii bu benim fikrim.

Tür, ara geçiş gibi kavramlar tamemen bizim koyduğumuz isimler. Mesela sen gelecek insan ırkı zamanında ile geçmiş ile insan ırkı arasında bir ara geçiş formusun. Evrimi anlamanin kilit noktası bu. Hiçbir canlı güçlenmeye, zekilesmeye veya hayvanlasmaya çalışmıyor. Canlıların genleri değişiyor ve bu neredeyse tamamen rastgele. Mesela bir hastalık olarak nitelendirdiğimiz albinoluğu düşün. Eğer heryeri kutuplara döndürecek bir iklim bozukluğu yaşanırsa onlar bizden önde olacak ve insan ırkında albinolar artacak hatta yeni insanlardan normal kimse kalmayacak. Albino kişi çevrenin böyle olacağını bilmiyordu ve bunu bilinçli yapmadı. Gerçek evrim pokemon'daki evrim gibi değil. İlk vakitlerde bu neslin başlatıcılarından birisi olan ilk albinolarin normal anne babaları eger albinolar tür sayılırsa ara geçiş sayılabilir. Dediğine gelirsek evet, mümkün. Bitkisel zeki bir yaşam formu bile oluşabilir. Herşey geçirilen mutasyon ve doğal seçiminin eleme sistemine bağlı.

“Bilim insanları cehalet, şüphe ve emin olmamak gibi konularda çok derin bir deneyime sahiptir.”