Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Abiyogenez teorisi doğru ise neden güneş sistemimizi oluşturan diğer uzay nesnelerinde canlılara rastlamıyoruz?

Cansız maddelerden canlılığa bir geçiş varsa bu neden diğer gezegenlerde de olmasın?

Abiyogenez Teorisi'nde yaşamın, cansız maddelerden kimyasal evrim yoluyla oluşabileceği ileri sürülmektedir. Fakat bu, cansız olan her şeyin bir canlı oluşturabileceği anlamına gelmez. Benzer şekilde Abiyogenez Teorisi, cansızların olduğu her ortam ve her koşulda canlılığın oluşacağını da öngörmez. Tam tersine, Abiyogenez Teorisi canlılığın oluşabilmesi için belirli şartlar gerektiğini söyler. Örneğin:

• Kimyasal evrimin olabilmesi için hayatı oluşturabilecek materyallerin birbiri ile reaksiyona girebilmesi gerekir. Bunun şu an bilinen en etkili yolu, bu olayların su içinde olmasıdır. (Bazı farklı sıvılarda olabileceğine yönelik iddialar da var fakat henüz sadece hipotez.)
  • Hayatı oluşturacak materyallerin "doğru" şekilde (sonradan baktığımızda "yaşam" diyebileceğimiz biyokimyayı oluşturacak şekilde) birleşmesi ve dizilmesi gerekir.
  • Hayatı oluşturacak materyallerin ortamda dağılıp bozulmadan kalması gerekir. Bunun için ortamın aşırı sıcak, aşırı soğuk, çok yüksek veya çok düşük pH, fazla radyasyon vs. gibi olumsuz etkenlerin olmaması gerekir.
  • Ayrıca oluşan yaşamın ortamda hayatta kalıp çoğalabilmesi de gerekir.

İşte bu yüzden yaşam sadece belirli şartlar altında oluşabilir. Bununla ilgili olarak Goldilocks Bölgeleri'ni inceleyebilirsiniz.

Sorulara Dön