Son 3500 Yılda Dünya'ya Düşen Meteoritlerin Haritası

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için evrimagaci@gmail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Burada gördüğünüz harita, bilim insanlarının tespit edebildiği, son 3500 yıl içerisinde Dünya'ya düşen tüm meteoritleri veya meteoritler tarafından açılan kraterleri gösteriyor. Bu kraterlerden bazıları milattan önce 2300 yılına kadar gidiyor.

Görseldeki yeşil noktalar 0-10 kg arasındaki, sarı noktalar 10-20 kg arasındaki, pembe noktalar 20-30 kg arasındaki, mavi noktalar 30-40 kg arasındaki ve kırmızı noktalar 40 kg ve daha fazla kütledeki meteoritleri göstermektedir.

Etkileşimli haritaya gitmek ve düşen meteoritler hakkında bilgi almak için buraya tıklayınız.

Bu harita yaratılırken kullanılan veritabanına buradan erişebilirsiniz.

Konuyla ilgili bir diğer haritaya ise buradan ulaşabilirsiniz.

Yukarıda gördüğünüz harita ise, ABD Meteoroloji Cemiyeti tarafından yaratılmıştır.

Kaynak: The Earth Story