Siz, Aslında ''Siz'' Değilsiniz! Vücudumuzdaki Mikroplar...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Vücudunuzun kaçı size ait, yani Homo sapiens türünün hücrelerinden oluşuyor dersiniz? Ortalama bir yetişkin insanın vücudunda kendine ait ve türe has 100 trilyon hücre bulunmaktadır. Yani bünyenizde ortalama olarak 100 trilyon adet Homo sapiens hücresi bulunur.

Buna karşılık olarak ortalama 1.500 trilyon (=1.5 katrilyon) civarı mikrobik hücre bulunur. Yani Homo sapiens türüne ait hücre olmayan, başka türden canlılardan bu kadar sayıda vücudunuzda bulunur.

Biraz daha "çirkinleşecek" olursak, dışkınızın ortalama olarak %60'ı bağırsaklarınızda yaşayan mikroplardan oluşmaktadır!

En iyi ihtimalle vücudunuzun sayısal açıdan yaklaşık olarak %10'u gerçekten size aittir; kalanı ise sizi konak olarak kullanan ve bir kısmı size bağımlı olan mikroplara...

Hepimiz ayakkabı giymiş petri kaplarıyız!

Not: Petri kabı laboratuvarlarda bakterilerin üretilmesi ve incelenmesi için kullanılan plastik kapların adıdır.

Not-2: Bir hayvan türü olan insanda bulunan hayvan hücreleri, hacim olarak mikrobik prokaryotlardan 100-1000 kat daha büyüktürler. Bu yüzden dışarıdan bakıldığında, bu devasa sayı farkına rağmen daha çok "sıradan bir hayvan türü" gibi gözükürüz, mikroplardan oluşan bir yığına benzemektense... Ancak içimizin sayıca büyük kısmını mikroplar kaplar. Üstelik bu, diğer tüm hayvanlar için de geçerlidir. Hacim farkı, sayı farkına izin verebilmektedir.

1. Bird and Moon