Evrim Ağacı

Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, MVA Scientific Consultants isimli kaynaktan çevrilerek dilimize uyarlanmıştır; ancak "çeviri" içeriklerimizden farklı olarak, bu içerikte orijinal metin birebir korunmamıştır. Anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazar(lar)ı ve/veya editörler tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş; içeriği ve anlatımı zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Metnin omurgasını oluşturan kaynağı, orijinal dilinde okumak için lütfen yukarıdaki bağlantıya tıklayınız. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Fotoğraflarda bir arabanın üzerine adeta "bulanmış" olan çam polenlerine giderek yakınlaşacağız. Polenler, gerçekten ilginçtir. Çünkü düşünecek olursanız, milyonlarca ağacın erkek üreme hücreleri (spermleri) genellikle bahar aylarında bir anda her yere yayılıverir. Ağzınıza burnunuza girenlerden tutun da, arabalarınızın üzerini sıvayanlara, sokaklarda yumaklar oluşturarak bir o yana bir bu yana uçuşanlara kadar hepsi, erkeklerin üreme çabasının bir ürünüdür. Bir yerde bu büyük bir israftır; zira daha makul bir sistemde erkeklerin kolaylıkla dişi üreme hücrelerini bulabilmesi beklenir. Ancak bitkiler sabit yapılı canlılar oldukları için, evrimsel süreçte "kötünün iyisi" olan yöntemler evrimleşmiştir. Bunlardan birisi, rüzgar veya çeşitli hayvanlar sayesinde spermleri yumurtalara ulaştırmaktır. İşte her baharda sayısız insanda alerjiyi tetikleyen, etrafı bembeyaz olacak kadar polene bulayan şey, üreme çabasındaki bitkilerdir.

Fotoğraflar optik mikroskop ve Tarayıcı Elektron Mikroskobu ile çekilmiştir. Hatta fotoğraflardan birisi, 3 Boyutlu olarak çekilmiştir (en sondaki daha bulanık gibi gözüken fotoğraf). Dilerseniz 3 boyutlu gözlüklerinizi takarak bir bitki erkek üreme hücresine 3 boyutlu olarak ve daha yakından bakabilirsiniz.

1. Türev İçerik Kaynağı: MVA Scientific Consultants | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 30/09/2020 00:43:39 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3563

Evrim Ağacı

“Uygulamalı bilimler diye bir bilim yoktur. Bilimler ve uygulamaları vardır ve bunlar, bir ağaç ve meyvesi gibi birbirine bağlıdır.”