Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, MVA Scientific Consultants isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Fotoğraflarda bir arabanın üzerine adeta "bulanmış" olan çam polenlerine giderek yakınlaşacağız. Polenler, gerçekten ilginçtir. Çünkü düşünecek olursanız, milyonlarca ağacın erkek üreme hücreleri (spermleri) genellikle bahar aylarında bir anda her yere yayılıverir. Ağzınıza burnunuza girenlerden tutun da, arabalarınızın üzerini sıvayanlara, sokaklarda yumaklar oluşturarak bir o yana bir bu yana uçuşanlara kadar hepsi, erkeklerin üreme çabasının bir ürünüdür. Bir yerde bu büyük bir israftır; zira daha makul bir sistemde erkeklerin kolaylıkla dişi üreme hücrelerini bulabilmesi beklenir. Ancak bitkiler sabit yapılı canlılar oldukları için, evrimsel süreçte "kötünün iyisi" olan yöntemler evrimleşmiştir. Bunlardan birisi, rüzgar veya çeşitli hayvanlar sayesinde spermleri yumurtalara ulaştırmaktır. İşte her baharda sayısız insanda alerjiyi tetikleyen, etrafı bembeyaz olacak kadar polene bulayan şey, üreme çabasındaki bitkilerdir.

Fotoğraflar optik mikroskop ve Tarayıcı Elektron Mikroskobu ile çekilmiştir. Hatta fotoğraflardan birisi, 3 Boyutlu olarak çekilmiştir (en sondaki daha bulanık gibi gözüken fotoğraf). Dilerseniz 3 boyutlu gözlüklerinizi takarak bir bitki erkek üreme hücresine 3 boyutlu olarak ve daha yakından bakabilirsiniz.