Evrim Ağacı

Penguenlerde Yeni Bir Kuş Gribi Tipi Tespit Edildi!

Bu yazı, The Scientist isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Araştırmacılar uzun zamandır Antarktika’daki penguenler arasında bir kuş gribi olduğundan şüpheleniyordu. Kan testi örneklerinde gribe karşı antikorlar bulunuyordu, ancak son zamanlara kadar herhangi bir virüs tespit edilememişti. mBio’da 6 Mayıs 2014’te yayınlanan çalışmaya göre alışılmadık H11N2 virüsü Adélie penguenlerini enfekte ediyordu.

Melbourne, Avusturalya’daki Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) bağlı Collaborating Centre for Refence and Research’te kıdemli araştırma görevlisi olan Aeron Hurt bir basın konuşmasında şunları söyledi:

Virüsün daha önce dünyada keşfedilenlerden tamamen farklı olduğunu bulduk. Virüsün evrimsel akrabalıklarını göstermek için filogenetik ağaçları çizdiğimizde virüsün tüm genlerinin, Güney ve Kuzey yarım kürelerde dolaşan modern grip virüslerinden çok farklı olduğunu gördük.

Hurt’ün takımı, birkaç yüz penguenin kanlarından, boğaz ve dışkı bezlerinden örnekler topladı ve bu penguenlerden 8 tanesinin virüs tarafından enfekte edildiğini bulundu. Genetik bir analiz 1960’lardan gelen H3N8 soyunun, penguenlerle daha yakından ilişkili olduğunu gösterdi. Yazarlar raporlarına şöyle yazıyor:

Ayrıca her gen bölümünün, kendisine en yakın gen dizilimlerinden tahmini olarak 49 ila 80 yıl boyunca farklılaşmakta olduğunu bulduk, bu da bizim virüsün bulunduğu bölgedeki grip ile ilgili bilgimizdeki açığı gözler önüne seriyor.

Takım, enfekte olan kuşların hasta olarak gözükmediklerini belirtiyor. Ayrıca araştırmacılar, gelincikleri bu virüse maruz bıraktıklarında gribe yakalanmadıklarını gözlemlediler, bu da virüsün memelilere geçebilir olmadığına işaret ediyor.

1. Çeviri Kaynağı: The Scientist | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 01/10/2020 14:30:31 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2479

“İnsanlar kitabımın 10 sene içinde unutulacağını söylüyor. Belki de... Ancak destek olan prestijli bilim insanlarına bakarak söyleyebilirim ki, konunun kendisi unutulmayacaktır.”