Penguenlerde Yeni Bir Kuş Gribi Tipi Tespit Edildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Araştırmacılar uzun zamandır Antarktika’daki penguenler arasında bir kuş gribi olduğundan şüpheleniyordu. Kan testi örneklerinde gribe karşı antikorlar bulunuyordu, ancak son zamanlara kadar herhangi bir virüs tespit edilememişti. mBio’da 6 Mayıs 2014’te yayınlanan çalışmaya göre alışılmadık H11N2 virüsü Adélie penguenlerini enfekte ediyordu.

Melbourne, Avusturalya’daki Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) bağlı Collaborating Centre for Refence and Research’te kıdemli araştırma görevlisi olan Aeron Hurt bir basın konuşmasında şunları söyledi:

“Virüsün daha önce Dünya’da keşfedilenlerden tamamen farklı olduğunu bulduk. Virüsün evrimsel akrabalıklarını göstermek için filogenetik ağaçları çizdiğimizde virüsün tüm genlerinin, Güney ve Kuzey yarımkürelerde dolaşan modern grip virüslerinden çok farklı olduğunu gördük.”

Hurt’ün takımı, birkaç yüz penguenin kanlarından, boğaz ve dışkı bezlerinden örnekler topladı ve bu penguenlerden 8 tanesinin virüs tarafından enfekte edildiğini bulundu. Genetik bir analiz 1960’lardan gelen H3N8 soyunun, penguenlerle daha yakından ilişkili olduğunu gösterdi. Yazarlar raporlarına şöyle yazıyor:

“Ayrıca her gen bölümünün, kendisine en yakın gen dizilimlerinden tahmini olarak 49 ila 80 yıl boyunca farklılaşmakta olduğunu bulduk, bu da bizim virüsün bulunduğu bölgedeki grip ile ilgili bilgimizdeki açığı gözler önüne seriyor.”

Takım, enfekte olan kuşların hasta olarak gözükmediklerini belirtiyor. Ayrıca araştırmacılar, gelincikleri bu virüse maruz bıraktıklarında gribe yakalanmadıklarını gözlemlediler, bu da virüsün memelilere geçebilir olmadığına işaret ediyor.

Not: Bu yazı The Scientist adresinden çevrilmiştir.

Facebook'un Kitlesel Davranış Deneyi Kullanıcıları Çalkaladı!

Sıradışı Hızda Evrim Gözlendi: Çekirgeler Hayatta Kalabilmek İçin 2 Ayrı Bölgede ''Sessizleştiler''!