Parazitik Solucanlarla Bazı Hastalıkları Tedavi Etmek Mümkün Olabilir!

Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bir hastalığınızı tedavi etmek için parazitik bir solucanı bile bile yutar mıydınız? Geçtiğimiz yıl yapılan bir çalışmada belli tür solucanların maymunlarda kronik görülen ishali tedavi ettiği keşfedildi. Günümüzde birçok farklı parazitik solucan türünün multipl skleroz, alerji ve oto-immün hastalıkların tedavisi olarak kullanılıp kullanılamayacağı araştırılıyor.

Beslenme tiplerimizin hızlı biçimde değişiyor olması, sindirim kanalımızda yaşayan canlıların yaşam alanlarını da ciddi anlamda tahrip ediyor. Bu da, milyonlarca yıllık evrimsel süreçte karşılıklı evrim sonucunda edindiğimiz bu "dostlarımızı" giderek yitirmemize neden oluyor. Dışarıdan yutulan parazit yumurtaları midede gelişerek bozulan bağırsak habitatını tamir etmeye yardımcı olabiliyor. Bu da, tedavisi henüz bulunmayan bazı hastalıkların geçirilebilmesi anlamına geliyor.

Ne dersiniz? Sağlığınız için parazitik solucanlar yutar mıydınız?

Kaynak: Science Is Awesome

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 02:37:53 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1172

“Modern biyolojinin her parçası, türlerin birbiriyle akraba olduğunu ve atasal türlerden zaman içindeki kademeli değişimler sonucu var olduklarını doğrulamaktadır.”
Helena Curtis