Evrim Ağacı

Bu yazı, Phys.org isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Tayvanlı Araştırmacılar tarafından yazılan bir incelemeye göre nanoteknoloji, hasar görmüş dokuları geliştirebilecek ve yenileyebilecek, rejeneratif ilaçları geliştirmede yeni stratejiler sağlayabilir.

Science and Technology of Advanced Materials dergisinde yayınlanan bu inceleme, nanoteknoloji hakkındakini bilgi seviyemizi ve kök hücre biyolojisindeki uygulamalarını özetliyor.

Kök hücreler, hasarlı insan dokularını yenilemede önemli bir potansiyel kaynak olarak görülüyorlar. Araştırmacılar; kök hücrelerin ortamlarına bağlanmalarının, büyümelerinin ve farklılaşmalarının çoğunlukla içinde bulundukları, içinde kimyasal ve fiziksel ipuçları barındıran mikro-ortam tarafından kontrol edildiğini buldular. Bu ipuçları, hücreler arası matris ya da diğer bir anlatımla hücreler arası bağlantı kuran yapının “nano-topografi”sini de içeriyor.

Görseldeki şekil, Nanoteknoloji’nin kök hücre fonksiyonunu düzenleme aşamalarını gösteriyor: (A) İntegrin (hücreleri ortama bağlayan reseptörler) aktivasyonu, integrin aracılığı ile hücrelerin bağlanması, hücre içi iskeletin organizasyonu ve hücrelerin yayılması için uygun ortam. (B) Değiştirilmiş nano kalıplar; kök hücrelerin yenileme süreçlerini, nöral farklılaşmayı ve osteojenik farklılaşmayı düzenliyor.
CC-BY Yang-Kao Wang, 2013

İnceleme yazılarında Yang-Kao Wang ve iş arkadaşları, – nano boyuttaki gözenekleri, olukları ve çıkıntıları da içeren – bu nanotopografinin kök hücrelerin davranış ve yaşamlarında ne derece bir öneme sahip olduğunu gösteriyorlar.

Ayrıca yazarlar nano-parçacıkların kök hücrelerin ayrımında kullanımı, kök hücrelerin izlenimi ve görüntülenmesi; nanoteknolojinin 2. boyuttan 3. boyuta nasıl çevrileceğini ve kök hücre biyolojisinde nano-materyallerin kullanım limitleri gibi konuları da tartışıyorlar. İnceleme yazısı ise şöyle sonuçlanıyor:

Kök hücreler ile nano-materyaller arasındaki etkileşimi anlamak, bize doku mühendisliği ve rejeneratif ilaçların hücre ve kalıp kombinasyonlarını nasıl geliştirilebileceği hakkında bilgi sağlayacaktır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/05/2020 03:41:56 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1776

“Teorik olarak mümkün olan her şey, teknik zorlukları ne olursa olsun, eğer yeterince arzulanırsa, pratik olarak elde edilecektir.”