Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Görseldeki şekil, Nanoteknoloji’nin kök hücre fonksiyonunu düzenleme aşamalarını gösteriyor.

(A) İntegrin (hücreleri ortama bağlayan reseptörler) aktivasyonu, integrin aracılığı ile hücrelerin bağlanması, hücre içi iskeletin organizasyonu ve hücrelerin yayılması için uygun ortam.

(B) Değiştirilmiş nano kalıplar; kök hücrelerin yenileme süreçlerini, nöral farklılaşmayı ve osteojenik farklılaşmayı düzenliyor.

(Telif Hakkı: CC-BY Yang-Kao Wang, 2013)

Tayvanlı Araştırmacılar tarafından yazılan bir incelemeye göre nanoteknoloji, hasar görmüş dokuları geliştirebilecek ve yenileyebilecek, rejeneratif ilaçları geliştirmede yeni stratejiler sağlayabilir.

Science and Technology of Advanced Materials dergisinde yayınlanan bu inceleme, nanoteknoloji hakkındakini bilgi seviyemizi ve kök hücre biyolojisindeki uygulamalarını özetliyor.

Kök hücreler, hasarlı insan dokularını yenilemede önemli bir potansiyel kaynak olarak görülüyorlar. Araştırmacılar; kök hücrelerin ortamlarına bağlanmalarının, büyümelerinin ve farklılaşmalarının çoğunlukla içinde bulundukları, içinde kimyasal ve fiziksel ipuçları barındıran mikro-ortam tarafından kontrol edildiğini buldular. Bu ipuçları, hücreler arası matris ya da diğer bir anlatımla hücreler arası bağlantı kuran yapının “nano-topografi”sini de içeriyor.

İnceleme yazılarında Yang-Kao Wang ve iş arkadaşları, – nano boyuttaki gözenekleri, olukları ve çıkıntıları da içeren – bu nanotopografinin kök hücrelerin davranış ve yaşamlarında ne derece bir öneme sahip olduğunu gösteriyorlar.

Ayrıca yazarlar nano-parçacıkların kök hücrelerin ayrımında kullanımı, kök hücrelerin izlenimi ve görüntülenmesi; nanoteknolojinin 2. boyuttan 3. boyuta nasıl çevrileceğini ve kök hücre biyolojisinde nano-materyallerin kullanım limitleri gibi konuları da tartışıyorlar.

İnceleme yazısı ise şöyle sonuçlanıyor: "kök hücreler ile nano-materyaller arasındaki etkileşimi anlamak, bize doku mühendisliği ve rejeneratif ilaçların hücre ve kalıp kombinasyonlarını nasıl geliştirilebileceği hakkında bilgi sağlayacaktır.”

Not: Bu yazı Phys.org adresinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/07/2019 08:49:34 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1776