Evrim Ağacı

Bu yazı, IFLS isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

2015'in Ağustos ayında Mars'taki 3. yılını kutladığımız NASA'nın Curiosity aracı, bir diğer başarıya imza attı: Mars'taki bulutların fotoğraflarını çekmeyi başardı.

Mars Curiosity projesinin resmi Twitter adresinden paylaşılan fotoğrafta "Tepelere doğru! Mars'taki bu tepelere doğru gidiyorum. Biraz jeoloji işi yapacağım ve ayrıca bulutları inceleyeceğim." yazıldı.

İlk yılı içerisinde Curiosity, Mars'ın mikrobik yaşam için uygun olup olmadığına dair analizleri başarıyla tamamladı. Sonuç olarak Mars kayaları içerisinde kil bulunduğunu öğrendik. Kilin varlığı, bu gezegende milyarlarca yıl önce göl yataklarının bulunduğunu gösteriyor.

Curiosity, 2. yılı içerisinde uzun dönem bilim araştırmaları hedefine yöneldi ve Mars'taki Sharp Dağı'nın eteklerine giderek Gale Krateri'nin içerisine daldı. Burada, üzerinde taşıdığı cihazları havaya çevirerek iklimdeki değişimleri analiz edebilmesi sağlandı. NASA'dan Robert Haberle, Astrobiology Magazine dergisine şöyle söylüyor:

İklimin davranışı bize rüzgarlar ve sıcaklıklar hakkında bilgi veriyor. Son 3-4 milyar yıldır gezegenin yüzeyindeki şekillerin büyük bir kısmını rüzgarlar oluşturdu.

Curiosity tarafından yakalanan ve rüzgarla savrulan Mars bulutlarının muhtemelen buz kristallerini taşıdığı ve süper-soğuk su damlacıklarına sahip olduğu düşünülüyor. Bu da, Mars yaşantısına dair bir diğer iz. Haberle sözlerini şöyle bitiriyor:

Bazı araştırmalar bu bulutların, yeşil ev etkisi dolayısıyla geçmişte gezegeni oldukça ısıtmış olabileceğini öneriyor. Daha sıcak bir ortam, yaşam için daha uygundur.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/06/2020 11:21:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2726