Mars'ın Toprağının %2'si Sudan Oluşuyor!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Daha birkaç ay önce, Mars'taki keşif aracı Curiosity'den ("Merak") gelen bilgiler analiz edildiğinde, Kızıl Gezegen'de metan olmadığı anlaşılmıştı. Metan, genellikle mikrobik yaşamın göstergesi olarak kabul edilir. Her ne kadar bilim camiası bu haberle hayal kırıklığına uğramış olsa da, NASA'dan gelen yeni haberler, yeni bir heyecan dalgası yarattı. Science dergisinde yayımlanan makaleye göre, Mars yüzeyini örten toprak tabakasında şaşırtıcı miktarda su molekülü bulunuyor!

Mars yüzeyinde antik nehir yatakları ve hatta yüzeyin altında göller olduğunu biliyorduk. Ancak bugün Mars toprağıyla ilgili yapılan keşif, gelecekteki insanlı görevler için çok büyük imkanlar sağlayabilir. Rensselaer Politeknik Enstitüsü Bilim Dekanı Laurie Leshin konuyu şöyle özetliyor:

"Mars'ta bol miktarda, erişilebilir bir su kaynağının olduğunu artık biliyoruz. Oraya insanları gönderdiğimizde, bir miktar toprak alabilir, onu ısıtabilir ve kolayca su elde edebilirler."

Kaynak:

1. Discovery
  2. DNews

Homeopati: Saf Su Mu, Saf Safsata Mı?

Nadir Bulunan İnsansı Maymun Lufengpithecus Fosili Keşfedildi!