Mars'ın Toprağının %2'si Sudan Oluşuyor!

Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Daha birkaç ay önce, Mars'taki keşif aracı Curiosity'den ("Merak") gelen bilgiler analiz edildiğinde, Kızıl Gezegen'de metan olmadığı anlaşılmıştı. Metan, genellikle mikrobik yaşamın göstergesi olarak kabul edilir.

Her ne kadar bilim camiası bu haberle hayal kırıklığına uğramış olsa da, NASA'dan gelen yeni haberler, yeni bir heyecan dalgası yarattı. Science dergisinde yayımlanan makaleye göre, Mars yüzeyini örten toprak tabakasında şaşırtıcı miktarda su molekülü bulunuyor!

Mars yüzeyinde antik nehir yatakları ve hatta yüzeyin altında göller olduğunu biliyorduk. Ancak bugün Mars toprağıyla ilgili yapılan keşif, gelecekteki insanlı görevler için çok büyük imkanlar sağlayabilir. Rensselaer Politeknik Enstitüsü Bilim Dekanı Laurie Leshin konuyu şöyle özetliyor:

Mars'ta bol miktarda, erişilebilir bir su kaynağının olduğunu artık biliyoruz. Oraya insanları gönderdiğimizde, bir miktar toprak alabilir, onu ısıtabilir ve kolayca su elde edebilirler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/12/2019 14:37:27 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1430