Evrim Ağacı

La Conchita, Kaliforniya Heyelanı (2005)

La Conchita, Kaliforniya Heyelanı (2005) Amazing Geologist

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

2005'te Kaliforniya, ABD'de çekilmiş bu fotoğraf, bir heyelanın ne kadar tehlikeli olabileceğini gözler önüne seriyor. Buraya tıklayarak, bu görseldeki heyelan sırasında çekilen bir videoyu bilgisayarınıza indirirerek izleyebilirsiniz (Not: indirme işlemi Amerika Birleşik Devletleri Jeolojik Araştırma Birimi'nin sitesinden olacaktır ve tamamen güvenlidir, buraya tıklayarak sitelerindeki indirme bağlantısına da gidebilir, oradan izlemeyi tercih edebilirsiniz). Buraya tıklayarak bir diğer videoya göz atabilirsiniz.

Heyelan, kaya düşmesi, eğimli yüzeylerde meydana gelen çökmeler, yarık ve çukurların açılması, vb. geniş yer hareketleri olarak tanımlanır. Heyelana asıl neden olan unsur yerçekimidir, ancak kimi zaman eğim dengesi (stabilitesi) gibi yan faktörler de doğrudan etkili olabilir. Kimi zaman çok hızlı gerçekleşebildiği gibi, kimi zaman günlerce sürebilir. Buraya tıklayarak San Mateo'da 1997 yılında meydana gelen ve 250.000 ton kaya ve toprağın yer değiştirdiği, 8 gün süren heyelanın bir bilgisayar simülasyonunu izleyebilirsiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 28/09/2020 09:25:43 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1264

“Karanlığa lanet okumaktansa bir mum yak... Çünkü karanlığı yalnızca bilimle fethedebiliriz!”