1 dakika
1,599
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 10 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Dünya üzerindeki yaşam ılık tropikal denizler yerine kimi zaman deniz stalaktitleri olarak bilinen garip buz tüplerinde başlamış olabilir. Bilim insanlarının raporlarına göre bu tüpler deniz içerisinde, su yüzeyinden soğuk deniz tabanına doğru büyüyorlar!

Araştırmacıların brinikeller (İng: "brinicles") ile ilgili makaleleri Langmuir dergisinde yayınlandı. Bruno Escribano ve ekip arkadaşları bilim insanlarının kalın buz tabakası altındaki soğuk deniz suyunun içerisinde birkaç metreye kadar uzayabilen brinikeller hakkında şaşırtıcı bir şekilde ne kadar az şey bildiklerini açıklıyorlar. Bunun sebebi, brinikeller üzerinde çalışmanın zor olması. Bu yapıların büyüme süreciyle ilgili analizler yaparak konu hakkında daha fazla bilgi toplamaya çalıştılar.

Tüm Reklamları Kapat

Brinikellerin kimya derslerinde ya da küçük çocukların kimya setlerinde gördüğümüz "kimyasal bahçeleri"ne benzediği görülüyor. Bu deney düzeneklerinde silikat çözeltisi içerisine atılan metal tuzları yukarıya doğru giden tüpler oluştururlar. Ancak brinikeller buz tabakası altında suyun dibine doğru oluşuyorlar.

Yapılan analiz brinikellerin Dünya üzerinde milyarlarca yıl önce başlamış olan yaşam için uygun bir çevre sunduğunu ve diğer gezegenlerde de yaşamın başlamasına katkı sağlayabileceğini gösteriyor.

Raporun bir kısmında, Jüpiter'in iki ayı olan Ganymede ve Callisto'ya göndermede bulunarak şunlar söyleniyor:

Dünya'nın ötesinde, brinikel oluşum mekanizması, yüzeyi buzdan okyanuslarla kaplı diğer gezegenler ve ayların içeriği bakımından önem arz etmektedir.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/12/2023 07:44:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1178

Tüm Reklamları Kapat
Yere Düşen Yemeğe Mikroplar Kaç Saniyede Bulaşır?
Cinsel Bölgelerimiz Neden Kıllı?
Seçimler Ne Kadar Güvenli?
Matematikten Neden Bu Kadar Korkuyorsunuz?
Neden Öpüşüyoruz?

A. C. Society, et al. Kutup Denizlerindeki Buzul Tüpler Yaşamın Kökenini Aydınlatma Yolunda İpuçları Sunuyor!. (24 Nisan 2013). Alındığı Tarih: 6 Aralık 2023. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/1178
Society, A. C., Bakırcı, Ç. M. (2013, April 24). Kutup Denizlerindeki Buzul Tüpler Yaşamın Kökenini Aydınlatma Yolunda İpuçları Sunuyor!. Evrim Ağacı. Retrieved December 06, 2023. from https://evrimagaci.org/s/1178
A. C. Society, et al. “Kutup Denizlerindeki Buzul Tüpler Yaşamın Kökenini Aydınlatma Yolunda İpuçları Sunuyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Çağrı Mert Bakırcı, Evrim Ağacı, 24 Apr. 2013, https://evrimagaci.org/s/1178.
Society, American Chemical. Bakırcı, Çağrı Mert. “Kutup Denizlerindeki Buzul Tüpler Yaşamın Kökenini Aydınlatma Yolunda İpuçları Sunuyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, April 24, 2013. https://evrimagaci.org/s/1178.