Kutup Denizlerindeki Buzul Tüpler Yaşamın Kökenini Aydınlatma Yolunda İpuçları Sunuyor!

Yazar American Chemical Society
1 dakika
1,075 Okunma Sayısı
Notlarım
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 8 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Dünya üzerindeki yaşam ılık tropikal denizler yerine kimi zaman deniz stalaktitleri olarak bilinen garip buz tüplerinde başlamış olabilir. Bilim insanlarının raporlarına göre bu tüpler deniz içerisinde, su yüzeyinden soğuk deniz tabanına doğru büyüyorlar!

Araştırmacıların brinikeller (İng: "brinicles") ile ilgili makaleleri Langmuir dergisinde yayınlandı. Bruno Escribano ve ekip arkadaşları bilim insanlarının kalın buz tabakası altındaki soğuk deniz suyunun içerisinde birkaç metreye kadar uzayabilen brinikeller hakkında şaşırtıcı bir şekilde ne kadar az şey bildiklerini açıklıyorlar. Bunun sebebi, brinikeller üzerinde çalışmanın zor olması. Bu yapıların büyüme süreciyle ilgili analizler yaparak konu hakkında daha fazla bilgi toplamaya çalıştılar.

Brinikellerin kimya derslerinde ya da küçük çocukların kimya setlerinde gördüğümüz "kimyasal bahçeleri"ne benzediği görülüyor. Bu deney düzeneklerinde silikat çözeltisi içerisine atılan metal tuzları yukarıya doğru giden tüpler oluştururlar. Ancak brinikeller buz tabakası altında suyun dibine doğru oluşuyorlar.

Yapılan analiz brinikellerin Dünya üzerinde milyarlarca yıl önce başlamış olan yaşam için uygun bir çevre sunduğunu ve diğer gezegenlerde de yaşamın başlamasına katkı sağlayabileceğini gösteriyor.

Raporun bir kısmında, Jüpiter'in iki ayı olan Ganymede ve Callisto'ya göndermede bulunarak şunlar söyleniyor:

Dünya'nın ötesinde, brinikel oluşum mekanizması, yüzeyi buzdan okyanuslarla kaplı diğer gezegenler ve ayların içeriği bakımından önem arz etmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/06/2021 00:52:03 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1178