Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

McGill Üniversitesi’nden araştırmacılar, kentlerde yaşayan kuşların kentsel yaşama uyum sağlayarak yeni kaynakları kullanma konusunda kırsalda yaşayan benzerlerine karşı üstünlük sağladığını gösterdi. Bu tarz bir çalışmanın ilki olan bu araştırmada, kent kuşları ile kırsal alanda yaşayan kuşlar arasında problem çözme yetenekleri -çekmece açıp, yemeğe ulaşmak gibi-   gibi bilişsel yetenekler arasında farklılık olduğu görüldü.

Araştırmacı ekip, bu iki grubu sadece çağrışımsal öğrenme becerilerine göre değil, aynı zamanda yaratıcı/inovatif problem çözme becerilerine göre de karşılaştırdılar. İnovatifliğin; vahşi hayattın “gerçek hayatında”, çağrışsal öğrenmeden daha faydalı olarak kabul ediliyor.

Biyoloji Bölümünde Doktorasını yapan Jean-Nicolas Audet, Behavioral Ecology dergisinde yayınlanan yazısı ile ilgili şunları söylüyor:

“Kentte yaşayan kuşların, kırsalda yaşayan şakrak kuşlarından sadece inovatif problem çözme yeteneklerinin daha iyi olduğunu değil, aynı zamanda kentsel kuşların bağışıklık sistemlerinin de daha iyi olduğunu bulduk. Kentsel kuşlar problem-çözmede daha iyi olduğunu ve ikisinde birden iyi olamayacağını düşündüğümüz için, bağışıklık sisteminin daha zayıf olmasını beklemiştik (Oysa iki özellik de son derece kıymetli).”

Barbados’un Yerli Kuşları

Araştırma, Barbados’da bulunan McGill Bellairs tesislerinde, Karayip’in değişik yerlerinde yakalanan şakrak kuşları ile yapıldı. Audet konuya dair olarak, “Barbados Adası yüksek ölçüde insan yerleşimine maruzken, son derece gelişmiş fakat dokunulmamış alanlara da sahip. Bu sayede kentleşmenin etkilerini çok rahat bir şekilde görmemizi sağladı” diye ekliyor.

Teşekkür: Bu yazıyı çeviren Osman Öztürk'e teşekkür ederiz.

Kaynak: Bu yazı ScienceDaily sitesinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/10/2019 17:14:23 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4334