Evrim Ağacı

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Üst düzey yırtıcılar arasında bulunan kartallar, Accipitridae olarak bilinen ve şahinler, kartallar, çaylaklar, tuygunlar ve Eski Dünya akbabalarından oluşan bir ailenin içerisindeki onlarca farklı türden oluşan kuşlardır.

Kartal, birçok toplum için mistik anlamlar ifade eden bir hayvan olmuştur. Günümüzde var olan, Gana'dan ABD'ye, İzlanda'dan Irak'a, Rusya'dan Zambiya'ya kadar 26 farklı ülkenin askeri ya da devletle ilgili kurumlarının armalarında an itibariyle yer almaktadır. Tarihte de Antik Mısır'dan Napolyon Fransası'na, Persler'den Prusya'ya, Selçuklular'dan Osmanlılar'a kadar sayısız imparatorluk tarafından arma olarak kullanılmıştır.

Bunun sebebini anlamak güç değildir. Kartal, göklerin hakimi bir üst düzey avcı olarak özgürlüğün ve gücün aynı anda sembolü olabilmektedir. Kartallar, devasa yükteki avlarını havaya kaldırıp yuvalarına taşıyabilmektedir. Örneğin 2012 yılında yaklaşık 6 kilogramlık bir kartalın, yaklaşık 7 kilogramlık bir geyiği havaya kaldırabildiği tespit edilmiştir. Eğer ki av kaldırılamayacak kadar büyükse, kartallar av bölgesine yemeklerini yerler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/06/2020 08:38:05 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2096

“Matematiğin en azından büyük temel prensipleri konusunda kendimi geliştirmediğim için derin pişmanlık duyuyorum; zira bunu yapanların fazladan bir duyusu var gibidir.”