Evrim Ağacı

İtalya’nın İlk Neanderthal’i 250 Bin Yaşında!

Tavsiye Makale

Bu yazı, The Local IT isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

2015 yılında yayınlanan bir makaleye göre Neandertaller İtalya’ya düşünülenden 100 bin yıl daha önce vardılar.

Keşif, 1930’larda Saccopastore, Lazio’daki çakıl ocağında bulunan iki Neanderthal kafatasının içindeki tortuların radyoaktif analizi sonrası yapıldı. Buluntunun yapıldığı bölgeden şu anda Roma çevreyolunun doğu kısmı geçiyor.

İtalyan Jeofizik ve Volkanoloji Enstitüsü’nden araştırıcı Fabrizo Marra, “Çalışmalarımız sonucunda Saccopastore kalıntılarının önceden düşünülenden 100 bin yıl daha eski olduğunu tespit ettik ve bu da Neandertallerin İtalya’ya gelmiş olduğu tarihi günümüzden 250 bin yıl öncesine çekti.” diyor.

Marra, bu bulgunun önemi konusunda, “Bu çalışma tarihöncesi homininlerin Avrupa’daki yayılımı ile ilgili bilinenleri değiştirdi. Neanderthallerin İtalya ile Orta Avrupa’da yaklaşık aynı zamanlarda var olmaya başladıklarını gösterdi.” diye ekliyor.

Bu keşif ayrıca paleoantropologların yıllardır tartışıyor olduğu Saccopastore’de bulunan ve önerilenden daha eski olduğu düşünülen on bir paleolitik eserin de gizemini çözmektedir.

Araştırma, İtalyan Jeofizik ve Volkanoloji Enstitüsü’nden jeofizikçiler, Roma’daki Sapienza Üniversitesi ve ABD’de Medison’daki Wisconsin Üniversitesi’nden paleontolog ve antropologların katıldığı interdisipliner bir ekip tarafından yürütüldü.

Ekibin hazırladığı makale, Quaternary Science Reviews adlı akademik dergide yayınlandı.

Şimdiye kadar İtalya’daki en eski Neanderthal örneiğinin 1993 yılında Puglia’da bir mağarada bulunan “Altamura insanı”* olduğu düşünülüyordu.

*Çev. Notu: Altamura insanının 130 bin yıllık olduğu düşünülmektedir.

1. Çeviri Kaynağı: The Local IT | Arşiv Bağlantısı
  • Fabrizio Marra, et al. (2015). A New Age Within Mis 7 For The Homo Neanderthalensis Of Saccopastore In The Glacio-Eustatically Forced Sedimentary Successions Of The Aniene River Valley, Rome. Quaternary Science Reviews. | Arşiv Bağlantısı
  • -. Italy's First Neanderthal Dates Back 250,000 Years. (04 Aralık 2015). Alındığı Tarih: 23 Haziran 2018. Alındığı Yer: The Local IT | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 02/10/2020 02:33:11 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7067

“Bilimin trajedisi, harikulade bir hipotezi gerçekler ışığında katletmesidir.”
Thomas Huxley