Gece Modu

Bu yazı, The Local IT isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

2015 yılında yayınlanan bir makaleye göre Neandertaller İtalya’ya düşünülenden 100 bin yıl daha önce vardılar.

Keşif, 1930’larda Saccopastore, Lazio’daki çakıl ocağında bulunan iki Neanderthal kafatasının içindeki tortuların radyoaktif analizi sonrası yapıldı. Buluntunun yapıldığı bölgeden şu anda Roma çevreyolunun doğu kısmı geçiyor.

İtalyan Jeofizik ve Volkanoloji Enstitüsü’nden araştırıcı Fabrizo Marra, “Çalışmalarımız sonucunda Saccopastore kalıntılarının önceden düşünülenden 100 bin yıl daha eski olduğunu tespit ettik ve bu da Neandertallerin İtalya’ya gelmiş olduğu tarihi günümüzden 250 bin yıl öncesine çekti.” diyor.

Marra, bu bulgunun önemi konusunda, “Bu çalışma tarihöncesi homininlerin Avrupa’daki yayılımı ile ilgili bilinenleri değiştirdi. Neanderthallerin İtalya ile Orta Avrupa’da yaklaşık aynı zamanlarda var olmaya başladıklarını gösterdi.” diye ekliyor.

Bu keşif ayrıca paleoantropologların yıllardır tartışıyor olduğu Saccopastore’de bulunan ve önerilenden daha eski olduğu düşünülen on bir paleolitik eserin de gizemini çözmektedir.

Araştırma, İtalyan Jeofizik ve Volkanoloji Enstitüsü’nden jeofizikçiler, Roma’daki Sapienza Üniversitesi ve ABD’de Medison’daki Wisconsin Üniversitesi’nden paleontolog ve antropologların katıldığı interdisipliner bir ekip tarafından yürütüldü.

Ekibin hazırladığı makale, Quaternary Science Reviews adlı akademik dergide yayınlandı.

Şimdiye kadar İtalya’daki en eski Neanderthal örneiğinin 1993 yılında Puglia’da bir mağarada bulunan “Altamura insanı”* olduğu düşünülüyordu.

*Çev. Notu: Altamura insanının 130 bin yıllık olduğu düşünülmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/04/2020 22:13:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7067

“Fikrimi çalmış olmaları umrumda değil. Umrumda olan, kendilerine ait hiçbir fikirlerinin olmaması.”
Nikola Tesla