Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Burada gördüğünüz, Çin'in Guangdong bölgesindeki Heyuan şehrindeki bir inşaat çalışması sırasında kırılan kayaların içerisine gömülü halde bulunan dinozor yumurtafosiller!

Tek bir kazı alanından şu ana kadar 43 tane çok iyi korunmuş yumurta fosili çıkarıldı. Bulunan fosillerin büyük bir kısmı, günümüzden 89 milyon yıl önce yaşamış ördek gagalı dinozorlara ve oviraptoridlere ait.

Şehir zaten dinozorlarıyla meşhur. 1996'dan bu yana kentte 17.000'den fazla dinozor yumurtası fosili çıkarıldı. Öyle ki, 2004 senesinde Dünya'daki en fazla dinozor fosilini bir arada toplayan koleksiyonları nedeniyle Guinness Rekorlar Kitabı'na girdiler ve şehrin takma adını "Dinozorların Evi" yaptılar.

Buna rağmen Heyuan Müzesi müdürü Huang Zhiqing, bu yumurtaların kalabalık şehir merkezinden çıkarılan ilk fosiller olduğunu söylüyor. Fosillerin keşfedilmesi nedeniyle yol çalışması durduruldu ve gerekli fosil kazı ekipmanları getirildi.

• N. Ng. Dozens Of Dinosaur Eggs Discovered By Construction Workers In Chinese City. (2015, Mayıs 14). Alındığı Tarih: 23 Ekim 2019. Alındığı Yer: CNN

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/12/2019 23:14:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3556

“Telaşı, harekete geçmekten daha hızlı yok eden hiçbir şey yoktur.”
Walter Anderson