Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

"İmparator Tamarin" (Saguinus imperator) olarak bilinen bu türün adı, iddialara göre aslında Alman imparatoru 2. Wilhelm ile dalga geçmek için konulmuştur. Bazı kaynaklar ise bu ismin Çin imparatorlarına gönderme olarak konulduğunu ileri sürer. Ancak "imparator" kelimesi, gerçekten de türün bilimsel adı olarak kayıtlara geçmiştir.

Peru'nın doğusunda, Amazon bölgesinde yaşayan İmparator Tamarin'i, Bolivya ve Brezilya'nın bazı eyaletlerinde de görülmüştür. Ormanlarda ağaçlar üzerinde yaşayarak çeşitli bitkiler, bitki nektarları ve böceklerle beslenir. Pençeleri ve elleri cisimleri tutma ve yakalama konusunda uzmanlaşacak şekilde evrimleşmiştir. Örneğin pençeleri sayesinde bitki gövdelerini parçalayarak içlerinden çıkan sakızı yiyebilirler.

Normalde kılları çoğunlukla gridir, göğsünde ise sarı benekler bulunabilir. Elleri ve ayakları siyah, kuyruğu ise kahverengidir. Onu ilginç kılan ise dişileri çekmek için kullandığı ve oldukça ilgi çekici yapıda olan "sakal" ve "bıyık"larıdır.

Tamarinler ve en yakın kuzenleri olan marmosetler, bilinen en ufak maymunlar arasında yer alırlar. Ancak bu maymunlar, bazı daha büyük ve daha meşhur maymunlarla da yakın akrabadırlar: kapuçinler ve babunlar gibi... 24-26 santimetre büyüklüğünde olan bu tamarin türünün 35 ila 42 santimetre arasındaki uzunlukta olabilen bir kuyruğu vardır ve toplamda 500 gram ağırlığındadır.

Gündüz yaşayan (diurnal) bu tamarin, ağaçlar üzerinde son derece hızlı bir şekilde hareket edebilir. Türün soyu tehdit altında değildir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/07/2019 16:31:21 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/838