Evrim Ağacı

Homo naledi'nin Eklenmesiyle Yeni Evrim Ağacı...

Homo naledi'nin Eklenmesiyle Yeni Evrim Ağacı... S. V. Medaris
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

2015 yılında keşfedilen yeni bir insan türü olan H. naledi'nin 335.000 ila 236.000 yıl önce yaşadığı düşünülüyor. Detaylı bilgileri buradan alabilirsiniz. Peki bu yeni türün eklenmesiyle insanın Evrim Ağacı nasıl değişti? Bu görsel, konuyu harika bir şekilde ele alıyor.

Homo naledi iskeleti
John Hawks

Bu görselin hoş bir tarafı, insanın Evrim Ağacı'ndaki farklı cinsleri bir arada gösteriyor olması. Çünkü unutmayın, 6 milyon yıl kadar önce, şempanzelerle olan ortak atamızdan ayrıldıktan sonra günümüzdeki türümüz evrimleşene kadar birçok farklı cins ve tür ara türler ve kuzenlerimiz olarak var oldular ve yok oldular. Bunları tanıdıkça, geçmişimizi ve bugünümüzü anlamamız daha da mümkün oluyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 13/07/2020 08:23:18 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3870

“Biyoloji fizik değildir; çünkü organizmalar fazlasıyla karmaşık fiziksel nesnelerdir. Sosyoloji de biyoloji değildir; çünkü insan toplumları özfarkındalığa sahip organizmalardan oluşur.”
Richard Lewontin