Evrim Ağacı

Homo erectus Bizler Gibi Yürüyordu

Bu yazı, Spiegel isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Homo erectus türü günümüzden 1,5 milyon yıl önce yaşadı. Görünen o ki yürüme konusunda o zamanlar bile modern insana benzeri özelliklere sahipti. Bu benzerliğini bıraktıkları ayak izlerinde görebilmekteyiz.

Homo erectus 'un ayak izleri günümüz insanlarınınkine benziyordu. Bu konuda yapılan yeni bir çalışma, Leipzig' teki Max- Planck Evrimsel Antropoloji Enstitüsü'nden uluslararası bir araştırma grubu tarafından Scientific Reports isimli akademik dergide yayınlandı. Bahsi geçen tarihöncesi bu insan türünün Kenya'daki 1,5 milyon yıllık ayak izleri analiz edildi. Araştırma ekibi, bu formun modern insandan ayırt edilemeyeceğini bildirdi.

Nesli tükenmiş bir Hominin türü olan Homo erectus'tan günümüze kalan ayak izleri gösteriyor ki, bu erken insan ataları o zamandan günümüz ayak anatomisine ve mekaniğine sahipti. Araştırmacılar bu fosilleşmiş izleri birkaç yıl önce Ileret, Kenya'da keşfetti. En az 20 bireye ait bu izler nadir rastlanan bir kalabalığa işaret ediyordu.

1,5 milyon yıllık ayak izleri
REUTERS/ Prof. Matthew Bennett

Washington Üniversitesinde ve aynı zamanda Max- Planck Enstitüsünde görevli olan Kevin Hatala ''Ayak izlerine dair bu araştırmamız, fosil atalarımızın yaklaşık 1,5 milyon yıl önce bugün bizim yürüdüğümüz gibi yürüdüklerini kanıtlar niteliktedir.'' diyor. Ancak iskelet yapılarına ait bu buluntular tek başlarına ayakların somut biyomekanik özellikleri konusunda araştırmacıların kesin sonuçlara varabilmelerinde yeterli değil.

Bilim insanları uzun zamandır sadece kemikler üzerinden hangi sonuçlara varılabileceği ve insanın yürüme biçiminin nasıl evrildiği konusunda anlaşmazlık içerisindeler. Bu konuda Leipzig'teki araştırmacılar ayak izlerinin değerlendirilmesiyle yeni kanıtlara ulaştı ve ayrıca Homo erectus'un sosyal davranışlarıyla ilgili de veri elde ettiler. İzler farklı ağırlıktaki fosillerin bir arada olduklarını gösteriyor.

Araştırmacılar hareket halinde olan grupların vücut ağırlıklarını ve buna bağlı olarak cinsiyetlerini tahmin etmekteler. Ayrıca bu izlerin daha çok yetişkin erkeklere ait olduğu sonucuna vardılar. Bu sonuca dayanarak karşılıklı tolerans ve tam işbirliği içerisinde oldukları düşünülebilir. Bu da insana özgü pek çok sosyal davranışın temelini oluşturmaktadır.

1. Çeviri Kaynağı: Spiegel | Arşiv Bağlantısı
  • -. Gangbild Des Homo Erectus Ähnelte Modernem Menschen. (12 Temmuz 2016). Alındığı Tarih: 28 Haziran 2018. Alındığı Yer: Spiegel Online | Arşiv Bağlantısı
  • Kevin G. Hatala, et al. (2018). Footprints Reveal Direct Evidence Of Group Behavior And Locomotion In Homo Erectus. 12/07/2016. | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/09/2020 02:15:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7111

“Eleştirel düşünce bir angaryadır. Doğuştan veya kolay kolay gelmez. Bu emeğin meyveleri genç zihinlere tattırılmazsa, onlar da hiçbir zaman bu meyveleri hasat etmeyeceklerdir. Her çocuk atomun şaşırtıcılığı ile donatılmalıdır, sihrin esareti ile değil.”
Perry DeAngelis