Evrim Ağacı

Gülümse Çöl Çimi Çekiyorum!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu fotoğrafta gördüğünüz Ammophila arenaria isimli bir çöl çiminin harika boyanmış bir kesiti. Bu muhteşem gülücükler, çimin uzun ince tek bir yaprağının çok ince bıçaklarla enine kesilip her bir hücre grubunun ayrı boyalarla boyanmasıyla ortaya çıkmış. Onlar aslında tabii ki gülücük değil, bitkinin sıvı taşınımını sağlayan vasküler tabakanın enine kesiti. Çevresindeki diğer dokular ise epidermis (en dışta yeşil sıkışık hücreler), sklerenkima (yeşil büyük hücreler), fotosentetik doku (kahverengi boyanmış hücreler), menteşe(hinge) hücreler (mavi boyanmış hücreler) ve en içte siller. Bu yapı sıcak iklimde iç boşlukta sıvı tutmaya özel evrimleşmiştir. Histokimyasal, floresan boyama teknikleri ve mikroskopi bize doku anatomileriyle ilgili olağanüstü bilgiler verir.

• Sciencephoto. Ammophila Arenaria Leaf, Light Micrograph. (2020, Haziran 10). Alındığı Tarih: 10 Haziran 2020. Alındığı Yer: Sciencephoto | Arşiv Bağlantısı
  • Wikipedia. Ammophila (Plant). (2020, Haziran 10). Alındığı Tarih: 10 Haziran 2020. Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
  • Biologydiscussion. Adaptations Of Plants To Water Scarcity And Heat. (2020, Haziran 10). Alındığı Tarih: 10 Haziran 2020. Alındığı Yer: Biologydiscussion | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 10/07/2020 09:47:17 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5091

“Eğer ki uzaylılar Dünya'ya gelseydi, onlara halen enerji kaynağı olarak yerin derinliklerinden fosil yakıt çıkardığımızı söylemeye utanırdım.”