Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu fotoğrafta gördüğünüz Ammophila arenaria isimli bir çöl çiminin harika boyanmış bir kesiti. Bu muhteşem gülücükler, çimin uzun ince tek bir yaprağının çok ince bıçaklarla enine kesilip her bir hücre grubunun ayrı boyalarla boyanmasıyla ortaya çıkmış. Onlar aslında tabii ki gülücük değil, bitkinin sıvı taşınımını sağlayan vasküler tabakanın enine kesiti. Çevresindeki diğer dokular ise epidermis (en dışta yeşil sıkışık hücreler), sklerenkima (yeşil büyük hücreler), fotosentetik doku (kahverengi boyanmış hücreler), menteşe(hinge) hücreler (mavi boyanmış hücreler) ve en içte siller. Bu yapı sıcak iklimde iç boşlukta sıvı tutmaya özel evrimleşmiştir. Histokimyasal, floresan boyama teknikleri ve mikroskopi bize doku anatomileriyle ilgili olağanüstü bilgiler verir.

1. http://www.sciencephoto.com/media/435235/view