Bu Reklamı Kapat

Google Maps'ten Darwin'e Özel Çalışma!

1 dakika
1,277 Okunma Sayısı
Notlarım
Bu Reklamı Kapat

Geçtiğimiz günlerde Science dergisinin Darwin'e özel kitapçığından bahsetmiştik. Bu seferse Dünya'nın en büyük firmalarından Google, Haritalar eklentisine "Darwin'in Yaşayan Laboratuvarını Keşfedin" başlığıyla, Darwin'in doğadaki hiçbir türün bugünkü haliyle var olmadığı ve zaman içerisinde evrimleşerek günümüze ulaştığı gerçeğini kafasında oturtmasını sağlayacak kadar fazla türü içerisinde barındıran ve evrimsel çeşitliliği tüm neden ve yöntemleriyle gözler önüne seren Galapagos Adaları'nı gezebileceğiniz ve hatta su altına dalabileceğiniz harika bir uygulama geliştirdi.

Uygulamaya ücretsiz olarak buradan ulaşılabilir.

Evrimsel biyolojinin bilimin daha önce hiç fark edilmemiş kapılarını bir bir açıyor olması ve evrim gerçeğinin artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olması dolayısıyla birçok kurum ve kuruluş da, bilim düşmanı kitlelerden alabilecekleri tepkilerden artık çekinmeyerek, halka evrimsel biyolojinin temellerini ve gerçeklerini gösteriyorlar. Bu girişimler sayesinde, halk arasındaki içi boş hurafelerin çok daha kolay yıkılıp, halkın biyolojinin ve artık her bilim dalının vazgeçilmesi olan evrim olgusunun daha kolay anlaşılabileceğini düşünüyoruz. Artık 150 yıl öncesinde kalan ve binlerce defa çürütülen sorularla ("neden hala maymunlar var", "evrim bir teori, ispatlanmış değil", "bir tane ara fosil göster", vs.) evrime yaklaşmayı bırakıp, bu doğa yasasının ve bunu açıklayan, gelmiş geçmiş en güçlü bilim teorileri arasında kabul edilen evrim kuramını anlamaya başlamanın vakti geldi de geçiyor.

Bu Reklamı Kapat

Google'a bu harika girişiminden ötürü teşekkürü borç biliriz!

İyi eğlenceler.