Gece Modu

Bu bir editör görüşü (editöryal) makalesidir. Makalelerimizin geri kalanı aksine, bu içerikte Evrim Ağacı editörleri ve/veya yöneticileri kendi görüşlerine yer vermektedir ve Evrim Ağacı'nın resmi pozisyonunu ilan etmektedir. Bu konuda daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evrim Ağacı okurlarının içeriklerimizle ilgili duygu ve düşünceleri bizler içok değerli! Çünkü bu düşünceler hem kendimizi geliştirmemiz için müthiş öneme sahip, hem de siz Evrim Ağacı ailesine giderek artan kalitede içerikler sunabilmemiz, ilginizi çekebilecek içeriklerimizle sizleri buluşturmamız adına büyük önem taşıyor. Bu nedenle, "Duygu Paneli" adını verdiğimiz yeni bir uygulamayı Evrim Ağacı genelinde başlatıyoruz.

Her içeriğimizin sonunda, Duygu Paneli dediğimiz duygusal geri bildirim tuşlarını göreceksiniz. Bu tip geri bildirim yöntemlerine zaten sosyal medya kullanıcısı iseniz aşinasınızdır. Facebook'un "emojileri", Twitter ve Instagram'da "kalp atma", vb. oldukça tipik geri bildirim yöntemleri... Biz, işe biraz daha bilimsel, biraz daha "nerd işi" yaklaşmak istedik ve Evrim Ağacı okurlarının ilgisini çekebileceğini düşündüğümüz, onlarda bizim içeriklerimizle uyumlu hisler uyandıracağını tahmin ettiğimiz 11 duygu durumu belirledik. Bunların sayısı zamanla ve kullanıma göre artabilir ve azalabilir. Geleneksel kullanımdan fazla sayıda olduğunu biliyoruz; ancak okurlarımızın duygularını tam olarak ifade edebilmesini de istiyoruz. Sonuçta bir kez alıştıktan sonra, o anki duygu ve düşüncelerinizi en iyi ifade edeni seçmeniz hiç de zor olmayacak.

Dahası, bir içeriğin tek bir duyguyu uyandırmayabileceğini bildiğimiz için, her bir yazıda, bu duygu bildirimlerinden istediğiniz kadarına tıklamanıza da izin veriyoruz. Tabii ki her birine, her bir yazı için 1 defa tıklanabilecek; ancak mesela bir yazı size "Muhteşem!" geliyorsa ve aynı zamanda "Umut Verici!" ise, bu iki duygu bildirimine basabilir ve bize bilgi verebilirsiniz.

Bu duygu bildirimlerinde bulunmak için tek yapmanız gereken Evrim Ağacı'na e-posta adresiniz veya Facebook hesabınız ile üye olmak!

Sitemizin doğal evrimi içerisinde, önümüzdeki dönemde sizlerden gelen geri bildirimlere göre, size ilgili içeriklerimizi sunabilmeye başlayacağız. Dolayısıyla Evrim Ağacı'na yardım etmek isterseniz, içeriklerimizi okuduktan veya izledikten sonra, sizde uyandırdıkları duyguları en iyi ifade eden duygu bildirim tuşlarına basarak bize bilgi vermeniz.

Umuyoruz tüm Evrim Ağacı ailesine faydalı olacaktır!

Duygu Paneli Seçenekleri

Kullandığımız duygu bildirim tuşlarının hepsine aşina olmayabileceğiniz için, kısa kısa açıklamak isteriz:

• • Muhteşem: Bu, en tipik duygu bildirimi. Facebook'taki "Beğen", Twitter'daki "kalp"ten farkı yok. Eh, gerçek bir kalp çizimi kullanmış olmamız haricinde...
  • • Tebrikler: Evrim Ağacı olarak birçok başarıya imza atıyoruz ve bunlara yönelik sevincimizi sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Ayrıca, başka insanların başarılarının da paylaştıkça çoğalacağına inanıyoruz. Bu tuş, bunun için var.
  • • Bilim Budur: Hepimiz o anı biliriz. Bilimsel bir gelişme, öylesine heyecan vericidir ki, kollarımızı yukarı kaldırım, "Bilim ulan, bilim işte, budur!" demek isteriz. Ya da Aaron Paul gibi hissettiğimiz olmuştur. Siz de bunu hissediyorsanız, paylaşın!
  • Mmm... Çok Sapyoseksüel: "Zeki, yeni seksi." derler. İnsanlar artık fiziksel seksapelite yerine, zihinsel çekiciliğe de önem vermeye başladılar. Eğer ki bir içeriğimiz, beyninizin kıvrımlarını gıdıklıyorsa, bu tuş size göre!
  • İnanılmaz: Dünya ve Evren, gerçekten inanılmaz olaylarla dolu ve Evrim Ağacı olarak bunlara sık sık yer veriyoruz.
  • Umut Verici: Her ne kadar Dünya berbat bir yere doğru gidiyor gibi gelse de, her gün etrafımızda sayısız umut verici olay yaşanıyor. Biz de pesimizmden zaman buldukça, bunlardan bahsetmeye çalışıyoruz. Size umut verebiliyorsak, ne ala!
  • Merak Uyandırıcı: Bilim, meraktan doğar. Sizlere sürekli merak uyandırıcı içerikler sunmaya çalışıyoruz.
  • Üzücü: Evrim Ağacı üyeleri bilecektir; hayat, kelebekler ve çiçek böceklerden ibaret değildir. Bizi üzecek olaylar, hayatın bir parçası!
  • Grrr... *@$#: Kimi zaman içeriklerimiz sizi öfkelendirebilir veya duvarları yumruklamak istemenize neden olabilir. Duvarlara yazık, bu tuşa "abanarak" duygularınızı bizlere iletin.
  • İğrenç: Evet, biliyoruz. Evrim Ağacı olarak yıllar içinde birçoklarının iğrenç bulduğu sayısız içerik yayınladık. Çünkü bunlar, hayatın bir parçası ve paylaşılmayı hak ediyorlar. Eğer size de bunu hissetirmeyi başardıysak, bizimle paylaşın.
  • Korkutucu: Herkesin korkuları başka başka; ancak biz mesela örümcekler ve akreplerden bahsetmeye bayılıyoruz! Eğer ki bazı içeriklerimiz sizi ürkütüyor veya korkutuyorsa, bunu bize bildirmekten çekinmeyin.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/10/2019 02:13:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5348

“Bilim, gündelik düşüncelerimizi hassas bir şekilde düzenlemekten fazlası değildir.”