Entantiornis buhleri

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Tür: Entantiornis buhleri

Yaşadığı Dönem: Alt Kretase (146-100 MYÖ)

Boyut: Kuyruk Hariç Yaklaşık 1 Metre (Günümüzün orta boy bir akbabasıyla eşit)

Bilgi: Tüyleriyle birlikte fosilleşmiş bu kuş türü, kuşların dinozorlardan ayrılarak evrimleşmesinden sonra, günümüze kadar gelen süreçteki önemli kuş türlerinden birini temsil ediyor. Popüler kültürde oldukça meşhur olan tüylü dinozorların (dinozor-kuş geçişindeki türlerin) aksine, bu tür tam olarak bir kuştur. Enantiornithiformes takımı içerisindeki en büyük tür budur. Bu tür ve yakın akrabalarının keşfi sayesinde, Enantiornithidae ailesinde çok dar bir çeşitlilik olduğu sanılırken, bu düşüncenin yanlış olduğu fark edilmiştir.

Kaynak: FossilMuseum