Evrim Ağacı

Dünya'yı Keşfetmek İçin Çok Geç, Evren'i Keşfetmek İçin Çok Erken Doğduk!

Dünya'yı Keşfetmek İçin Çok Geç, Evren'i Keşfetmek İçin Çok Erken Doğduk! I Love HD Wallpapers
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Belki siz de düşünmüşsünüzdür: Gezegenimiz üzerindeki bilim şu anda aşırı karmaşık ve ileri boyuttadır. Kimi zaman herhangi bir saha bulup o sahada tam hakimiyete erişmek aşırı zor gözükmektedir. Buna karşılık, Evren'i keşfetmek ve en yakın gezegenlere yayılmak için bile var olan teknolojimiz aşırı ilkeldir!

Biz genel olarak 20-21. yüzyıl geçişinde yaşayan insanlar, bu bakımdan hem şanslı, hem şanssızız. Şanslıyız, çünkü birkaç nesil önceki atalarımız günümüzde çok basit bir şekilde tedavi edilen hastalıklar sebebiyle ölürken ve cep telefonu ile internet gibi çok basit teknolojilerden bile yoksunken, bizler istediğimiz bilgiye anlık olarak erişebilmekteyiz ve birçok hastalığı kolaylıkla tedavi edebilmekteyiz.

Öte yandan şanssızız, çünkü bizden birkaç nesil sonra yaşayan insanlar muhtemelen Evren'e yayılmaya başlamamızla birlikte gelen muazzam genişlikte yeni bilimsel keşifleri yapan insanlar olacaklar.

Elbette bu bizi umutsuzluğa düşürmemeli; çünkü bizlerin bugün başaracakları, bundan birkaç on veya yüz sene sonra başarılacakların önünü açacak müthiş atılımlar olacaktır.

Dahası, Dünya henüz keşfedilmiş bile değil! Okyanuslarımızın %10'unu bile henüz tanımıyoruz ve gezegenimiz üzerinde halen temasa geçilmemiş kabileler bile var! Gezegenimizle ilgili birçok gizem halen keşfedilmeyi bekliyor ve bu yazıyı okuyanlardan herhangi birisi, bu müthiş keşiflerin sahibi olma potansiyeline sahip!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/08/2020 05:54:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4944

“İmkansız olanı elediğinizde, geriye kalan her neyse, ne kadar olasılıksız gözükürse gözüksün, gerçek olmalıdır.”