Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Dünya'yı Keşfetmek İçin Çok Geç, Evren'i Keşfetmek İçin Çok Erken Doğduk!

Dünya'yı Keşfetmek İçin Çok Geç, Evren'i Keşfetmek İçin Çok Erken Doğduk! I Love HD Wallpapers
1 dakika
4,979 Okunma Sayısı
Not Ekle

Belki siz de düşünmüşsünüzdür: Gezegenimiz üzerindeki bilim şu anda aşırı karmaşık ve ileri boyuttadır. Kimi zaman herhangi bir saha bulup o sahada tam hakimiyete erişmek aşırı zor gözükmektedir. Buna karşılık, Evren'i keşfetmek ve en yakın gezegenlere yayılmak için bile var olan teknolojimiz aşırı ilkeldir!

Biz genel olarak 20-21. yüzyıl geçişinde yaşayan insanlar, bu bakımdan hem şanslı, hem şanssızız. Şanslıyız, çünkü birkaç nesil önceki atalarımız günümüzde çok basit bir şekilde tedavi edilen hastalıklar sebebiyle ölürken ve cep telefonu ile internet gibi çok basit teknolojilerden bile yoksunken, bizler istediğimiz bilgiye anlık olarak erişebilmekteyiz ve birçok hastalığı kolaylıkla tedavi edebilmekteyiz.

Öte yandan şanssızız, çünkü bizden birkaç nesil sonra yaşayan insanlar muhtemelen Evren'e yayılmaya başlamamızla birlikte gelen muazzam genişlikte yeni bilimsel keşifleri yapan insanlar olacaklar.

Elbette bu bizi umutsuzluğa düşürmemeli; çünkü bizlerin bugün başaracakları, bundan birkaç on veya yüz sene sonra başarılacakların önünü açacak müthiş atılımlar olacaktır.

Dahası, Dünya henüz keşfedilmiş bile değil! Okyanuslarımızın %10'unu bile henüz tanımıyoruz ve gezegenimiz üzerinde halen temasa geçilmemiş kabileler bile var! Gezegenimizle ilgili birçok gizem halen keşfedilmeyi bekliyor ve bu yazıyı okuyanlardan herhangi birisi, bu müthiş keşiflerin sahibi olma potansiyeline sahip!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/01/2021 13:30:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4944

Not Ekle

“Bir kültürü yok etmek için kitapları yakmaya gerek yoktur. İnsanları kitap okumaktan caydırın, yeter.”
Ray Bradbury