Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Temelinde oldukça fantastik bir bilimsel yaklaşım barındırsa da bu soru, birkaç bilim insanının ve meraklı insanların kafasını kurcalamış. Konu hakkında atılan adımlardan biri, Kaliforniya Üniversitesi astrofizik profesörü Greg Laughlin’in denklemi. Denklem, dış gezegenlerin yaşanabilirliklerini, üzerinde çalışılmaya elverişli olup olmadığını ve onları bulmak için şu ana dek ne kadar para harcadığımızı vb. hesaplayıp, tüm bunları değerlendirerek bir fiyat biçiyor. Aynı denklemi Dünya’mıza uyguladığımızda, mavi gezegenimizin ederi 5.000.000.000.000.000 (5 katrilyon) dolar.

History Channel’ın, “Dünya’mız Ne Kadar Ediyor?” isimli belgeselinde günümüz alım satım fiyatlarını kullanarak Dünya’nın işlenebilir malzemelerine 6.873.951.620.979.800 (yaklaşık 7 katrilyon) dolar fiyat biçiliyor.

Öte yandan, Reddit isimli sosyal medya sitesi kullanıcılarından ShadyPotato, yine benzer bir denklem kullanarak, fakat bütün elementleri ayırıp satabileceğimizi varsayarak 15.809.800.000.000.000.000.000 (yaklaşık 16 sekstilyon) dolar fiyata ulaşmış.

Sıfır sayma kabiliyetimizi zorlayan bu rakamlar bizi mutlu ediyor; fakat platinden ve elmastan oluşan asteroidler varken, Dünya’mızı elementlere ayırıp satmak çok da kâr getirecek bir işlem olmayabilir. Onun yerine fiyatımızı arttıracak “Yaşanabilir gezegen” veya “Suyu olan gezegen” gibi statülerimiz de mevcut.

Dünya’nın bir alıcısı olduğunu varsaysak bile Dünya’yı satma yetkisine sahip olup olmadığımız başka bir sorudur. Dünya’nın kocaman bir element mağazası olduğunu varsayarsak, en iyi ihtimalle, anca kasiyeri olabiliriz. Bir kasiyerin bütün mağazayı satmaya yetkisi var mıdır?

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/11/2019 05:30:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4461

“Bence Ay'a gidiyoruz çünkü zorluklarla mücadele etmek insanın doğasında var. İnsanın kökenlerinin derinliklerinde var. Bunu tıpkı bir somonun akıntıya karşı yüzmesi gibi yapıyoruz.”
Neil Armstrong