Gece Modu

Bu yazı, Richard Dawkins isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Macmillian Basım Şirketi, bünyesindeki 48 hakemli makale dergisini ücretsiz yapmaya hazırlandıklarını belirtti. Bunlar arasında Nature Genetics, Nature Medicine, Nature Physics de bulunuyor. Şu anda sürdürdükleri bilimsel arşivlerinin ve bireysel üyeliklerin ana gelir kaynakları olduğunu belirten şirket, iTunes benzeri bir çevirimiçi depo aracı olan ReadCube'u kullanarak bu dergilerde yayımlanan makaleleri sadece okumaya açık olacak şekilde, PDF formatında, ücretsiz olarak yayınlamayı hedefliyor.

PDF'ler sadece internet tarayıcılarından okunabilir olacak. Kopyalamak ve çıktı almak yasak olacak olsa da, PDF'ler üzerine notlar eklenebilecek. Ayrıca bu içeriklerin sosyal medyalar üzerinden paylaşılmasına izin verilecek. Üniversite ağlarından bağlanan kişiler, Nature'ın ilk sayısının basıldığı 1869 yılına kadar olan tüm içeriklere ücretsiz olarak erişebilecek. Üniversite ağı dışındaki bireysel kullanıcılar ise 1997 yılından itibaren yayımlanmış sözü geçen Nature dergilerine ve makalelerine erişebilecek. Macmillian'ın DigitalScience adı verilen yönetim biriminin başındaki Timo Hannay, konuyu şöyle anlatıyor:

Araştırmacıların şu anda zaten içeriği paylaştıklarını biliyoruz. Ne yazık ki bu, internetin ücra köşelerinde, gizlice yapılıyor. Ve bu şekilde, yakalanmaktan korkarak yapmak, oldukça zaman harcatan bir uğraş. DigitalScience olarak biz, araştırmacıların ihtiyaçları olan bilgiye kolay ve yasal bir şekilde, rahatça erişebilmelerini sağlamak istiyoruz. Daha da ileri giderek, araştırmacıların ötesinde, bilimsel bilgiye orijinal kaynaklarından erişmek isteyen halka da içeriğimizi açmayı planlıyoruz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 08/04/2020 09:19:38 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3112

“Bir şeyin ya gerçekleşmesini izlersiniz ya da o şeyin bir parçası olursunuz.”