Dungeons And Dragons, Otizmli Bireylere Sosyal Etkileşim İçin Güvenli Bir Alan Sunuyor!
Bu haber 3 ay öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.
Dungeons and Dragons, dünyanın dört bir yanında milyonlarca insan tarafından hem yüz yüze hem de çevrimiçi olarak her gün oynanan, oldukça popüler bir rol yapma oyunudur.
Yeni bir araştırma, bu oyunun özellikle otizmli bireyler için oldukça faydalı olabileceğini ortaya koydu. Oyun, onlara günlük hayatlarında karşılaştıkları bazı zorluklardan uzak, güvenli bir ortamda sosyal etkileşimde bulunma fırsatı sunuyor.[1]
Autism dergisinde yayımlanan çalışma, Plymouth Üniversitesi, Edge Hill Üniversitesi ve İsveç Dalarna Üniversitesi'nden bir ekip tarafından yürütüldü. Araştırmacılar, otizmli insanların kendilerini rahat hissettikleri bir sosyal ortam yaratmanın onların başarılı olmalarına yardımcı olup olamayacağını incelemeyi amaçladı. Araştırma için seçilen otizmli bireyler, Dungeons and Dragons oyununa alıştıktan sonra, bir rehber eşliğinde altı hafta boyunca küçük gruplar halinde çeşitli senaryoları canlandırdılar.
Daha sonra araştırma ekibi, katılımcılarla birebir görüşerek otizmlerinin yaşadıkları deneyimlerle nasıl şekillendiğini ve bu oyuna katılmanın hayatlarını nasıl etkilediğini hissettiklerini sordular.
Görüşmelerde katılımcılar, sosyal arzularını ve motivasyonlarını uzun uzun anlattılar ancak bu durumun, başkalarıyla iletişim kurmada özgüven eksikliği ve diğer insanların onları nasıl algılayacağına dair güvensizlik gibi zorluklarla birlikte geldiğini belirttiler. Bu, genellikle otistik özelliklerini gizlemelerine veya saklamalarına yol açıyordu.
Katılımcılar, Dungeons and Dragons oynamanın diğer katılımcılarla hızlı bir şekilde doğal bir bağ kurabildikleri samimi bir ortam sunduğunu ifade ettiler.
Oyun içi ve dışı etkinliklerle ilgili ortak sorunları anlamak, onlara belirli bir şekilde davranma baskısı hissetmeden rahatlama imkânı verdi; bu sayede kendilerini gruba dahil olmuş ve grup etkileşimlerine daha iyi katkıda bulunabilir hissettiler.
belli bir şekilde davranma baskısı hissetmeden rahatlama imkanı sağladı. Bu sayede kendilerini grubun etkileşimlerine dahil olduklarını ve daha etkin bir şekilde katkıda bulunabileceklerini hissettiler. Katılımcılar ayrıca, oyun karakterlerinden bazı özellikleri gerçek hayata taşıyabildiklerini ve bunun da kendilerine dair farklı hisler geliştirmelerine yardımcı olduğunu belirttiler.
Plymouth Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Görevlisi ve çalışmanın baş yazarı Dr. Gray Atherton, şöyle diyor:
Otizm hakkında birçok mit ve yanlış anlama var. Bunlardan bazıları, otizmli bireylerin sosyal motivasyonlarının olmadığı veya hayal güçlerinin bulunmadığı yönünde. Dungeons and Dragons, tüm bunların aksine, tamamen hayali bir ortamda takım olarak birlikte çalışmayı merkeze alan bir oyun.
Araştırmacılara göre katılımcılar, bu oyunu ferahlatıcı bir nefes alarak genellikle zorlayıcı olan gerçekliğin dışında farklı bir kişiliğe bürünme ve deneyimlerini başkalarıyla paylaşma fırsatı olarak gördüler. Bu kaçış duygusu onları son derece rahatlattı ve birçoğu artık bu oyunun bazı yönlerini günlük yaşamlarında uygulamaya çalıştıklarını söyledi.
Dr. Atherton ve çalışmanın kıdemli yazarlarından Plymouth Üniversitesi'nden Psikoloji Öğretim Görevlisi Dr. Liam Cross, oyunların otizm ve benzeri durumlar üzerindeki etkilerini anlamak için uzun yıllardır çalışmalar yürütüyorlar.
Evrim Ağacı'nın çalışmalarına Kreosus, Patreon veya YouTube üzerinden maddi destekte bulunarak hem Türkiye'de bilim anlatıcılığının gelişmesine katkı sağlayabilirsiniz, hem de site ve uygulamamızı reklamsız olarak deneyimleyebilirsiniz. Reklamsız deneyim, sitemizin/uygulamamızın çeşitli kısımlarda gösterilen Google reklamlarını ve destek çağrılarını görmediğiniz, %100 reklamsız ve çok daha temiz bir site deneyimi sunmaktadır.
KreosusKreosus'ta her 10₺'lik destek, 1 aylık reklamsız deneyime karşılık geliyor. Bu sayede, tek seferlik destekçilerimiz de, aylık destekçilerimiz de toplam destekleriyle doğru orantılı bir süre boyunca reklamsız deneyim elde edebiliyorlar.
Kreosus destekçilerimizin reklamsız deneyimi, destek olmaya başladıkları anda devreye girmektedir ve ek bir işleme gerek yoktur.
PatreonPatreon destekçilerimiz, destek miktarından bağımsız olarak, Evrim Ağacı'na destek oldukları süre boyunca reklamsız deneyime erişmeyi sürdürebiliyorlar.
Patreon destekçilerimizin Patreon ile ilişkili e-posta hesapları, Evrim Ağacı'ndaki üyelik e-postaları ile birebir aynı olmalıdır. Patreon destekçilerimizin reklamsız deneyiminin devreye girmesi 24 saat alabilmektedir.
YouTubeYouTube destekçilerimizin hepsi otomatik olarak reklamsız deneyime şimdilik erişemiyorlar ve şu anda, YouTube üzerinden her destek seviyesine reklamsız deneyim ayrıcalığını sunamamaktayız. YouTube Destek Sistemi üzerinde sunulan farklı seviyelerin açıklamalarını okuyarak, hangi ayrıcalıklara erişebileceğinizi öğrenebilirsiniz.
Eğer seçtiğiniz seviye reklamsız deneyim ayrıcalığı sunuyorsa, destek olduktan sonra YouTube tarafından gösterilecek olan bağlantıdaki formu doldurarak reklamsız deneyime erişebilirsiniz. YouTube destekçilerimizin reklamsız deneyiminin devreye girmesi, formu doldurduktan sonra 24-72 saat alabilmektedir.
Diğer PlatformlarBu 3 platform haricinde destek olan destekçilerimize ne yazık ki reklamsız deneyim ayrıcalığını sunamamaktayız. Destekleriniz sayesinde sistemlerimizi geliştirmeyi sürdürüyoruz ve umuyoruz bu ayrıcalıkları zamanla genişletebileceğiz.
Giriş yapmayı unutmayın!Reklamsız deneyim için, maddi desteğiniz ile ilişkilendirilmiş olan Evrim Ağacı hesabınıza üye girişi yapmanız gerekmektedir. Giriş yapmadığınız takdirde reklamları görmeye devam edeceksinizdir.
Yakın zamanda yayınlanan başka bir çalışma, otizmli bireylerin masa oyunlarını sevdiklerini çünkü bu oyunların insanlarla tanışma ve etkileşim kurma konusundaki belirsizlik baskısını azalttığını ve küçük sohbet ihtiyacını giderdiğini gösterdi. Dr. Cross sözlerine şöyle devam ediyor:
Otizm çeşitli damgalarla birlikte geliyor ve bu da insanların yargılanmasına ya da küçümsenmesine yol açabiliyor. Ayrıca, otizmli gençlerin video oyunları gibi şeylerle fazla vakit geçirdiği konusunda endişelenen birçok aileden de haber alıyoruz. Çoğu zaman, bu durum, otizmli bir kişinin nasıl davranması gerektiğine dair nörotipik deneyimlere dayalı algıdan kaynaklanıyor.
Çalışmalarımız, otizmli bireylerin sadece keyif almakla kalmayıp aynı zamanda özgüven ve diğer beceriler kazandıkları gündelik oyunlar ve hobiler olduğunu gösterdi. Bu durum her otizmli birey için geçerli olmayabilir ancak çalışmalarımız otizmli insanların bu tür oyunlar sayesinde kutlanmaya değer olumlu deneyimler yaşamalarını sağlayabileceğini gösteriyor.
İçeriklerimizin bilimsel gerçekleri doğru bir şekilde yansıtması için en üst düzey çabayı gösteriyoruz. Gözünüze doğru gelmeyen bir şey varsa, mümkünse güvenilir kaynaklarınızla birlikte bize ulaşın!
Bu içeriğimizle ilgili bir sorunuz mu var? Buraya tıklayarak sorabilirsiniz.
Soru & Cevap Platformuna Git- 2
- 1
- 1
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- ^ G. Atherton, et al. (2024). A Critical Hit: Dungeons And Dragons As A Buff For Autistic People. SAGE Publications. doi: 10.1177/13623613241275260. | Arşiv Bağlantısı
Evrim Ağacı'na her ay sadece 1 kahve ısmarlayarak destek olmak ister misiniz?
Şu iki siteden birini kullanarak şimdi destek olabilirsiniz:
kreosus.com/evrimagaci | patreon.com/evrimagaci
Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/12/2024 05:06:44 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/18474
İçerik Kullanım İzinleri: Evrim Ağacı'ndaki yazılı içerikler orijinallerine hiçbir şekilde dokunulmadığı müddetçe izin alınmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, içeriklerin hiçbiri, söz konusu içeriğin açıkça belirtilmiş yazarlarından ve Evrim Ağacı'ndan başkasına aitmiş gibi sunulamaz. Bu sayfa izin alınmaksızın düzenlenemez, Evrim Ağacı logosu, yazar/editör bilgileri ve içeriğin diğer kısımları izin alınmaksızın değiştirilemez veya kaldırılamaz.